اخبار روز

اولین واکنش شریعتمداری به رد صلاحیت / نه اجبار است و نه خستگی / حالا جای بحث نیست

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمد شریعتمداری در واکنش به ناکامی خود در انتخابات 1403 اظهار داشت:

نام خداوند بخشنده

ملت شریف ایران با عنایت خداوند مهربان از این بنده که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرصت گفتگو با شما مردم خوب این کشور را یافتند استقبال کردند. تصمیم به حضور در این عرصه پس از توصیه دقیق گروه قابل توجهی از نخبگان از اقشار مختلف اجتماعی اعم از گروهی از کارگران و کارفرمایان، مستمری بگیران، معلمان، جوانان عزیز و نخبه کشور و پس از مشورت با جمعی از دوستان اتخاذ شد. و همراهان، همه شما نگران وضعیت امروز ایران بودیم.

من در انتخابات شرکت کردم زیرا معتقدم این انتخابات با مشارکت همه مردم این کشور، با درایت و واقع بینی، با احترام به شایستگی و با اعتماد به شایستگان و برتری خوبان انجام می شود و خواهد بود. بد با تعامل با خارج و با اعتدال و مدارا در داخل، از طریق کاهش نزاع ها و اختلافات بی اساس و با تشکیل ائتلاف های همه جانبه برای حل مشکلات، وضعیت ایران و وضعیت مردم این کشور بهبود یافت.

یقین دارم آنچه از دلتنگی‌ها و محرومیت‌ها، بی‌عدالتی، فقر و تبعیض، نداشتن آینده و میل به مهاجرت، عدم گفتگو و بی‌اعتمادی ناشی می‌شود، اگر عاقل باشد و از حسادت‌ها و دشمنی‌ها بپرهیزد و ملیت را در اولویت قرار دهد، می‌تواند مؤثر باشد. منافع جامعه ما و در یک کلام حکومت پرهزینه را حذف کرد و ایران را ثروتمندتر و شادتر کرد.

گرچه در این بین به طرز باورنکردنی از ارائه این گفتمان و این مدل حکومتی به آرای عمومی محروم شدم، اما توانستم جهانی بودن مولفه های گفتمان را در مورد لزوم رفع تعارض برای پیشرفت و توسعه مشاهده کنم. ایران به قول سایر نامزدها و کاندیداهای سیاسی-اجتماعی فعالان جنبش های مختلف. این واقعیت مهم را نشان می دهد که آنچه در روز ثبت نام به عنوان 4 محور اولویت دولت آینده با مردم در میان گذاشتم می تواند محور تشکیل ائتلاف ملی برای حل مشکلات ایران باشد.

در این مقاله باید به این نکته نیز اشاره کنم که علیرغم شرایط ایجابی مندرج در قانون اساسی و عدم وجود شرایط منفی، عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت با علم به توصیه های مقام معظم رهبری مبهم و متناقض است. انقلاب و نقض حقوق عمومی و خصوصی، اما من به شما مردم عزیز می گویم که در کنار دوستان و همراهان و اندیشمندان عزیزی که به فکر جان مردم، پیشرفت و توسعه ایران هستند، قوی تر از گذشته هستید. راه آرام کردن التهابات و درگیری ها، شکستن پایه ها و به عنوان یک حاکم، در عرصه های حکومت داری عاقل و صادق خواهم بود و تا زنده هستم به کشور و ملت خدمت خواهم کرد و در این مسیر وجود دارد. نه اجبار است و نه خستگی

در پایان مجدداً تاکید می کنم که اکنون جای بحث و مناقشه وجود ندارد و باید همه با هم همکاری کنیم تا مشارکتی پرشور ایجاد کنیم که منبع نشاط و سرمایه اجتماعی برای اصلاح و بهبود وضعیت و همچنین پیامی جامع باشد. به همه در شرایط پیچیده امروز منطقه و جهان.

روزهای عزت ایران و ایرانی ماندگار است

خادم ملت شریف ایران

محمد شریعتمداری

27215

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا