اخبار روز

اولین واکنش بازارها به ترور اسماعیل هنیه; بورس قرمز شد/ سکه و ارز پرواز کردند/


به گزارش مانیبان، ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس یکی محافظان وی در تهران در ساعات اخیر با واکنش شدید بازارهای مالی مواجه شده است. پس از این حمله که حوالی ساعت 3 بامداد امروز چهارشنبه رخ داد، بازارهای جهانی طلا و نفت شوکه شدند. در بازارهای داخلی، بازار سهام، ارز و ارز درست زمانی که برای تاثیرات مثبت آغاز به کار دولت چهاردهم آماده شده بود، با روند معکوس حرکت کرد.

بازار سرمایه که پیش از این خبر با ریزش های مکرر همراه بود، در ساعات اولیه امروز با صف فروش شدیدی مواجه شده است. بر این اساس، شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز چهارشنبه دهم. مرداد با افت 28000 واحدی (تا زمان انتشار این گزارش) به سرعت به قعر 2000000 واحد نزدیک می شود و در حال حاضر به 2770000 واحد رسیده است.

افزایش قیمت دلار به بالای 60 هزار توکن

پس از ترور اسماعیل هنیه، دلاری که پیش از این با تلاش این سیاستمدار در کانال 60 هزار تومانی قرار داشت، با شروع مذاکره افزایش یافت و در حال حاضر همچنان در نیمه اول این کانال قرار دارد. گفتنی است این روند از آخرین روزهای کاری دولت قبل آغاز شد و در آخرین معاملات روز گذشته از کانال 59 هزار تومان بود.

ارز از 42 میلیون تومان گذشت.

واکنش بازار داخلی طلا و ارز شدیدتر از دلار بوده است. در پی این اتفاق، بر اساس آخرین قیمت های اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه امامی به 42 میلیون و 300 هزار تومان رسیده و طلای 18 عیار به سرعت به قیمت هر گرم 3 میلیون و 600 هزار تومان نزدیک می شود.

طلای جهان احساس خطر کرد

تنش سیاسی اخیر بر بازارهای جهانی نیز تأثیر گذاشته است. ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اکنون بهانه ای شده است تا انس طلا که پیش از این تحت تاثیر داده های اقتصادی آمریکا و همچنین تشدید تنش ها در لبنان قرار داشت، ناگهان بالا بیاید. بر این اساس قیمت جهانی طلا در این زمان 2418 دلار است.

آیا نفت نگران شروع یک جنگ جدید بود؟

به گزارش اقتصاد 24 بلومبرگ، همزمان با انتشار خبر قتل اسماعیل هنیه در محل سکونتش در تهران، قیمت نفت جهش کرد و بر این اساس قیمت نفت خام برنت 1.5 افزایش یافت. % و به آستانه 80 دلار در هر بشکه رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا