اخبار روز

به زودی اولین هیوندای سعودی ها از خط تولید خارج می شود!/جزئیات

عصر ایران– شرکت هیوندای کره جنوبی از راه اندازی خط تولید خودرو در عربستان سعودی خبر داد. این شرکت کره ای در آینده نزدیک با توافق با PIF یا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان وارد فاز عملیاتی طرح خود می شود.

به نقل از رویترز یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی نیز این خبر را تایید کرد. ظاهراً عربستان سعودی و هیوندای قصد دارند سالانه 50 هزار دستگاه خودروی برقی و بنزینی را در کارخانه مذکور تولید و روانه بازار کنند.

سهم PIF در این ائتلاف برابر با 70 درصد است، 30 درصد باقی مانده متعلق به هیوندای است. ارزش کل این سرمایه گذاری 500 میلیون دلار برآورد شده است.

هیوندای موتور گروپ در حال حاضر سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان از نظر فروش جهانی است و با حضور خود در عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030 سالانه 300000 خودرو تولید کند و این البته تلاش مهمی برای عربستان سعودی است. زیرا این کار برای نجات اقتصاد  آن ها از تک قطبی و وابستگی به نفت بسیار موثر است.

به گفته  یون سوک یول، اولین خودروی هیوندای در عربستان سعودی در سال 2026 از خط تولید خارج خواهد شد. اطلاعات دقیقی در مورد محل کارخانه و مدل های هیوندای تولید شده در عربستان سعودی ارائه نشده است.

به گفته کارشناسان؛ سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ریاض و دیدار وی با محمد بن سلمان تأثیر مهمی بر آینده صنعت خودروسازی عربستان خواهد داشت.

البته شایان ذکر است که این اولین رویداد خبری داغ و مهم در مورد عربستان نیست، چرا که به نقل از این مرکز، پیش از این اخباری منتشر شده بود. به این صورت که مرکز PIF یا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان با خرید بخش کوچکی از سهام پاگانی به یکی از سرمایه گذاران این شرکت تبدیل شده است.

همچنین گفته می شود که شرکت معروف توسط فاکس کان چین که به تولید محصولات اپل (به ویژه آیفون) معروف است، مذاکراتی را با سعودی ها برای توسعه ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی آغاز کرده است.

در این موارد باید حضور برند مطرح لوسید در عربستان سعودی را اضافه کرد!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا