گزارش کردن پبرقراری ارتباط با تفکر و فرهنگ واعظسنگ بنای اولین قبرستان اسلامی برای مسلمانان در مینه سوتا، ایالات متحده آمریکا گذاشته شد. این در حالی است که انجمن المغفره ۷۲ هکتار زمین در شهر کسل راک در سال ۲۰۱۴ برای ساختن قبرستان مسلمانان خریداری کرد.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی بخش مینه سوتا شورای روابط اسلامی آمریکا، گفت: “همیشه آرزوی جامعه مسلمانان این بوده است که قبرستان خود را داشته باشند.”

پیش از آنکه ساخت قبرستان اسلامی در سال‌های 2017 و 2021 مورد حمله خرابکاران قرار گیرد، اختلاف حقوقی علیه این اقدام آغاز شده بود.

در آن زمان گروهی از خرابکاران برای جلوگیری از ساخت قبرستان اسلامی زمین مسلمانان را آتش زدند، اما نتوانستند این پروژه را متوقف کنند.

مدیر اجرایی شعبه مینه سوتا شورای روابط اسلامی آمریکا گفت: ما حق داریم عزیزان خود را بر اساس سنت های دینی خود دفن کنیم و امروز نشان می دهیم که جامعه ما در برابر بی عدالتی مقاوم است و به اهداف خود می رسد.

محمد عثمان، رئیس انجمن المغفره گفت: این همان چیزی است که ما می خواستیم. اینکه مسلمانان فضایی برای انجام شعائر اسلامی و دفن عزیزان خود دارند.

وی یادآور شد: قرار است این قبرستان در اردیبهشت ماه 2025 افتتاح شود و از آن پس مسلمانان می توانند مراسم دفن اموات خود را با رعایت شئونات اسلامی انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما