اولین فیلمی که وزیر دیده چه بوده است؟

به گزارش ایسنا، وزیر در مطلبی در شبکه ایکس نوشته است: «اولین فیلم که دیدم، فیلم بن هور بود. نوجوان بودم و در سینما دیاموند مشهد (هویزه فعلی) فیلم را دیدم. مزه سینما در کام من ماند، این که می‌توان مظهر نام جمال الهی شد و جهان موازی شکوهمند آفرید. به همه آنان که چنین رؤیایی را تعبیر و تصویر می‌کنند ، شادباش می‌گویم. روزتان مبارک‌.»

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز سینما

وزیر ارشاد همچنین همزمان با بیست‌ویکم شهریور روز ملی سینما در پیامی که توسط این وزارتخانه منتشر شده، نوشته است:

«گرامیداشت روز ملی سینما، پاسداشت فرهنگ این سرزمین و هنرمندان خوش قریحه و دغدغه‌مند این عرصه است که از هر پدیده‌ای برای بیان هنرمندانه واقعیت‌ها در کنار فرصت شناساندن فرهنگ و تمدن غنی ایران عزیز به شایسته‌ترین وجه بهره می‌برند.

سینما این صنعت معجزه‌گون ممزوج با هنر، دیرزمانی است که زبان گفت‌وگو، تعامل، تفاهم و وفاق میان نخبگان و مردم از یک سو و جامعه و نظام حکمرانی از سوی دیگر است. گاه این زبان به شیرینی و نیکویی، شاعرانگی ایرانیان را در دل اعصار تصویر می‌کند و گاه اگرچه تلخ و هشدارگونه، رنج‌ها و کاستی‌هایمان را به رخ می‌کشد و این مرحمت سینماست که معرفت افزایی و جهل‌زدایی را همچون گنجی پُر بها در ضمیر خود نگاه داشته است.

کشف کرامت‌های انسانی و مراقبت‌های اجتماعی که به آگاهی بیشتر نسل‌ها می‌انجامد، رسالت پرریاضتی‌ است که سینماگران به جان خریده‌اند تا تسکین انسان عصر خویش باشند که این سیره‌ سلیم، مولود مبارک هم‌داستانی معرفت و هنر است که در جستجوی ارتقا و هدایت جامعه گام بر می‌دارد.

گوهره هنر زاده‌ همین فضیلت‌اندیشی و فرصت‌سازی‌ است. سینما و سینماگران، مسئولیت شهروندی خود را ناظر بر تولید خلاقه و حقیقت‌مداری هنر قرار داده اند و چه بسیار آثار قابل تاملی که ساخته و پرداخته هنرمندان ایران سرافراز است.

اکنون تداوم این مسیر مهذّب، در سایه وزیدن نسیم وفاق و همدلی، بارقه‌های امید را بار دیگر در چشمان منتظر اهالی سینما روشن کرده است و  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی موثر در پیمودن آن بر عهده دارد.

تبیین علمی و ترسیم عملی این رویکرد، در طراحی و اجرای رویدادهایی مهم و محرّک، تعریف شده که از آن جمله می‌توان به «جشن مهر سینمای ایران» که تکیه و تمرکز توجهش، استعدادهای سینمایی در استان‌هاست اشاره کرد.

تجربه‌اندوزی و سرمایه‌آفرینی سینمایی از جدی‌ترین الگوهای این رویداد محسوب می‌شود که مقصد و مقصودی جز امکان بروز نسل نوی سینمای ایران و آمایش استعدادی هنرمندان ارجمند شهرستان‌ها ندارد. میدان گسترده ای که آرمانش، تولید و توسعه‌ هنر سینما در اضلاع عزت‌مند ایران اسلامی است. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همّت و حمّیت خود را متوجه جوانان فهیم و سختکوش این مرز پرگهر نموده و بر آن است تا کاشف سفیرانی باشد که اعتبار و اعتزاز سینمای ایران را به درک و دانش و مهارت خویش دوچندان سازند. امیدوارم این آرمان متعالی که تبلور شعار “برای ایران” و موید تعمیم توجه فراگیر دولت به همه‌ ثروت جمعیتی ایران است، تحقق و تجلی یابد.

این رویداد مبارک در ارزنده‌روزِ ملی سینما و با نکوداشت بزرگان هنر سینما، ستایش هنرمندان و تکریم مخاطبان سینما برگزار می‌شود. این هم‌زمانی را مغتنم دانسته و آرزومند روزگاری بالنده‌تر برای سینمای برومند ایران هستم.

امیدوارم با همراهی و همدلی اصحاب گرانقدر سینما بتوانیم واقعیت وجودی سینمای ایران را بهتر از قبل به نمایش گذاریم.»

۲۴۳۵۷

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما