اخبار روز

اولین علائم کمبود ویتامین دی” کدام؟

افرادی که هر روز در خانه کار می کنند نمی توانند ویتامین مصرف کنند دی«آنها محروم هستند.

گزارش چیزی مهرDr. کوین کوک، پزشک متخصص در کلینیک های آویوو با تخصص در طب داخلی و خانواده و متخصص در مورد نیازهای غذایی و تغذیه ای بیماران، می گوید: “ما اغلب از خانه و خارج از منزل بیرون نمی آییم.” قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغذیه مناسب و پوست شما “ویتامین” را فعال می کند. دی” آن کمک می کند.

بنابراین افرادی که به دلیل ماهیت کار خود در خانه هستند و یا در فصل زمستان کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرند، کاهش قابل توجهی در «ویتامین» دارند. دی در بدن به هم می رسند.

بر اساس گزارش وب سایت کتابخانه ملی پزشکی موسسه ملی بهداشت، حدود 35 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از کمبود ویتامین رنج می برند. دی”شما دارید

تخمین زده می شود که بخشی از این 35 درصد افراد مسن در خانه های سالمندان و بیمارستان ها هستند.

دکتر. کوک می گوید: این گروه با افزایش سن تغییراتی را در پوست و معده خود تجربه می کنند و به دلیل کمبود ویتامین در معرض خطر بیشتری قرار دارند. واقع شده اند

طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی و کلینیک کلیولند، افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند. برخی از بیماری‌های پزشکی از جمله چاقی یا بیماری‌های کبدی و کلیوی نیز با کمبود ویتامین مرتبط هستند. دی” منجر می شود.

“ویتامین دی» چیست و چرا مهم است؟

کوک می گوید: نقش اصلی را «ویتامین» بازی می کند. دی» کمک به بدن در حفظ کلسیم و استخوان ها؛ با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که نقش مهمی در سایر قسمت های بدن نیز دارد.

به گفته وی، بسیاری از مطالعات اخیر حاکی از آن است که کمبود «ویتامین دی» باعث از دست دادن انرژی و کاهش خلق و خو می شود که احتمالاً با اختلال عاطفی فصلی مرتبط است. داده های جدید در مورد اختلال عاطفی فصلی یا افسردگی، در ماه های زمستان که بسیاری از مردم، به ویژه در نیمه شمالی ایالات متحده، کمتر در معرض نور خورشید هستند، منطقی است.

علائم کمبود ویتامین دی” کدام؟

کمبود ویتامین یک پدیده شایع است و بسیاری از افراد حتی از کمبود ویتامین رنج می برند دی» در بدن مطلع نیستند.

برای بررسی میزان “ویتامین”. دی» در بدن باید سالی یک بار به پزشک مراجعه کرد. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که آیا کمبود “ویتامین” وجود دارد یا خیر دی”آیا ما آن را داریم یا نه؟”

زیرا کمبود ویتامین دی بر سلامت استخوان ها نیز تأثیر می گذارد و مشکلاتی مانند درد استخوان، کاهش تراکم استخوان و نرم شدن استخوان ها را ایجاد می کند. اولین علائم این کمبود با بدتر شدن درد استخوان ظاهر می شود.

کاهش مداوم تراکم استخوان یا پوکی استخوان یک مشکل جدی در افراد مسن است و منجر به شکستگی استخوان می شود.

خستگی و کمبود انرژی از دیگر علائم کمبود ویتامین است دی” است.

چگونه می تواند مقدار «ویتامین دی” مرتفع؟

به گفته ایندیپندنت، این بهترین راه برای جبران کمبود «ویتامین» است. دی» خود را در معرض نور خورشید قرار دهید و درست غذا بخورید. البته کرم ضد آفتاب یا اسپری ضد آفتاب را فراموش نکنید.

حدود 50 تا 90 درصد از “ویتامین”. دیاز طریق پوست و با جذب نور خورشید به دست می آید. بقیه از غذاهای غنی از ویتامین به دست می آید دی» یا غنی شده با این ویتامین – مانند شیر و ماست و ماهی های چرب خاص – را می توان یافت.

فرآورده های ویتامینی و روغن جگر ماهی نیز میزان ویتامین ها را افزایش می دهند به بدن کمک می کنند اما باید با راهنمایی و نظر پزشک مصرف شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا