اخبار روز

اولین سری خودروهای وارداتی شماره گذاری شد; قیمت اقلام وارداتی + جدول قیمت

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، اولین سری خودروهای وارداتی پس از ممنوعیت 5 ساله اواسط هفته در کشور ثبت نام شد تا دوباره درهای خودروهای وارداتی به کشور باز شود. اولین محصول وارداتی وانت چینی است که به تعداد محدود توانست شماره گذاری شود.

اگرچه هنوز سرنوشت سایر خودروهای وارداتی مشخص نیست، اما تعداد محدود پلاک این کامیون چینی باعث شتاب گرفتن افت قیمت در بازار واردات شد. «کینگ لینگ تاگا» به لطف پادرا موتور وارد بازار شده است و آنطور که مدیران این شرکت اعلام کرده اند در فاز اول 200 دستگاه از این خودرو به متقاضیان تحویل داده می شود. قیمت اعلام شده این خودروی چینی حدود دو هزار و 500 میلیون تومان است.

شماره گذاری این خودرو در حالی در بازار انجام شد که زمزمه هایی مبنی بر باز شدن قفل ممنوعیت واردات خودروهای با شماره چانگان CS35 پلاس به کشور به گوش می رسید، اما محقق نشد و به این ترتیب «کینگ لینگ تاگا» اعلام شد. پس از 5 سال توانسته است عنوان اولین خودروی ثبت نامی را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر شماره گذاری اولین خودروی وارداتی که توانست بازار واردات را کاهش دهد، سردرگمی قیمت دلار نیز به افت این بازار دامن زده است و به همین دلیل به گفته فعالان بازار خودرو بخشی از کاهش قیمت قیمت خودروهای وارداتی به دلیل نوسانات قیمت دلار است، در هفته گذشته قیمت دلار بین ثبات و سقوط در گردش بود که برخی فعالان بازار از آن به عنوان سرگیجه در بازار خودرو یاد کردند.

قیمت های وارداتی در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته گذشته با چه قیمتی معامله شدند؟ نمونه ارزیابی بازار، مدل 2019 “آزرا” این هفته نسبت به نصف خرداد ماه با رنگ سفید و کارکرد 55000 کیلومتر از 4 میلیون و 600 هزار تومان تا 5 میلیون و 950 هزار تومان در بازار قیمت گذاری شد. محدوده نوسان قیمت خودروها به دلیل قیمت گذاری از سوی فروشندگان است، بنابراین عدم پیگیری قیمت خودروهای وارداتی باعث شده تا برخی از این خودروها که در بازار پرطرفدارتر هستند، با قیمت های متفاوتی به فروش برسند. صاحبان

از دیگر خودروهای وارداتی می توان به “رنو لیمسان” مدل 2018 اشاره کرد که این خودرو در هفته جاری با 35 هزار کیلومتر کارکرد بین 3 میلیارد و 3 میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت داشت و با این شرایط افزایش و کاهش قیمت را تجربه کرد. در بازار. اما النترا مدل 2018 هفته گذشته با 48 هزار دستگاه با دامنه نوسان 2.9 میلیارد تا 3 میلیارد تومان وارد بازار شد.

از سوی دیگر، «میتسوبیشی اوتلندر» با 33 هزار دستگاه در هفته جاری با قیمت 3.75 تا 3.8 میلیارد تومان فروخته شد.

علاوه بر این، ارزیابی ها نشان می دهد که «توسان IX35» مدل 2018 ناکارآمد نیز این هفته با قیمت 4 میلیارد و 500 میلیارد تومان در بازار عرضه شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می دهد که «هیوندای سانتافه» نیز در این هفته 5.25 میلیارد تومان معامله شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا