بر اساس مطالعه جدیدی که الگوهای مهاجرت باستانی به مجمع الجزایر ژاپن را روشن می کند، برخی از اولین ساکنان ژاپن از شبه جزیره کره آمده اند.

امروزه ژاپن ممکن است مرکز تجارت بین المللی و سفرهای تفریحی باشد، اما این جزایر تا حدود سه هزار سال پیش نسبتاً منزوی بودند.

اولین ساکنان مردم جومون بودند. گروهی از جوامع شکارچی و گردآورنده که از 14000 سال قبل از میلاد در این جزایر به صورت انزوا زندگی می کنند.

تا [پیش از]مهاجرت از قاره آسیا به این جزایر در دوره یایویی و کوفون بین 3000 سال قبل از میلاد تا 538 پس از میلاد آغاز نشد.

بیش از 80 درصد از ژنوم مردم ژاپن امروزی اجدادی مرتبط با شرق و شمال شرق آسیا دارد. چگونگی رسیدن جمعیت ژاپن به این نسبت ها و الگوی مهاجرت های اولیه که به این داستان کمک کرد، مدت ها موضوع بحث و بحث بوده است.

مطالعه جدیدی که در مجله Human Genetics منتشر شده است، ژنوم فردی از دوره یایویی را بررسی می کند که بقایای آن در سایت باستان شناسی Doigahama در استان Yamaguchi کشف شده است.

دانشمندان دانشگاه توکیو ژنوم این فرد را با ژنوم جمعیت های باستانی و مدرن شرق و شمال شرق آسیا مقایسه کردند.

آنها دریافتند که در میان جمعیت های غیر ژاپنی، افراد باستانی بیشتر شبیه کره ای ها هستند.

این شباهت به ویژه به مردم دوره کوفون نزدیک بود که اجداد متفاوتی با شرق و شمال شرق آسیا داشتند.

جان اوهاشی یکی یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: «نتایج [تحقیقات]ما نشان می‌دهیم که اکثر کسانی که بین دوره‌های Yayoi و Kofun به مجمع‌الجزایر ژاپن مهاجرت کرده‌اند، بیشتر از شبه جزیره کره آمده‌اند.

در طول دوره یایویی، مهاجران شبه جزیره کره با مردم جومون مخلوط شدند که منجر به تشکیل جمعیت اجدادی مردم ژاپن امروزی شد.

این یافته ها فرضیه های قبلی را رد می کند که گروه آسیای شمال شرقی در دوره یایویی به مجمع الجزایر ژاپن مهاجرت کرده و گروه آسیای شرقی در دوره کوفون وارد مجمع الجزایر ژاپن شده اند.

در مطالعات آینده، دانشمندان امیدوارند ژنوم افراد بیشتری را از دوره یایویی بررسی کنند تا اجداد مردم ژاپن امروزی را بهتر درک کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما