اخبار روز سینما جهان

اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی افتتاح شد /رقابت ۳ روزۀ منتخبان برتر

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، به نقل از ستاد خبری اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی، در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی دبیر اجرایی هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلمنامه نویسی، شناسایی عنوان کرد. و همچنین استعدادهای خلاق فیلمنامه نویسی در کشور را معرفی کند. وی گفت: فراخوان رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی زمستان سال گذشته برگزار شد و قالب های در نظر گرفته شده برای این رویداد در قالب ایده و خلاصه داستان در ژانرهای فیلم بلند، داستان کوتاه و سریال بود.
به گفته دبیر اجرایی، هیئت داوران این رویداد متشکل از خانم ها پوران درخشنده، مهدی سجاده چی، دکتر مصطفی رستگاری، علی موذنی و حجت الاسلام حسین رحیم زاده بودند و این هیئت داوران از بین 1000 اثری که 332 نفر ارسال کرده بودند، 98 اثر را انتخاب کردند. به دبیرخانه در دو بخش کوتاه و بلند انتخاب شدند که در آن 98 نفر برنامه ها و ایده های خود را در یک فضای رقابتی در مدت 90 ثانیه ارائه می کنند.
بهزاد رشیدی در ادامه گفت: مربیان اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی شامل دکتر مهود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهود و استاد رضا حیدرنژاد هستند و در طول مراسم بر کار گروه هایی که بهترین ها را دارند نظارت خواهند کرد. ایده ها و سایر برگزیدگان شکل می گیرند و ایده خود را به طرح تبدیل می کنند.

اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد/ مسابقه 3 روزه برگزیدگان
اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی افتتاح شد/ مسابقه 3 روزه برگزیدگان

پس از صحبت های دبیر اجرایی اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی، رئیس هیئت ارزیابی آثار با حضور در محل، قرار شد تا مراحل ارائه 90 ثانیه ای برگزیدگان را آغاز کند. مهدی سجاده چی پیش از ارائه این آثار ضمن توصیف این اتفاق به عنوان مسیری برای ورود علاقه مندان به جریان حرفه ای گفت: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد. هدف از برگزاری این رویداد این است که راهی برای علاقه مندان به فیلمنامه نویسی باز شود تا ابتدا وارد جریان آماتور به معنای دلخواه شوند و سپس وارد جریان حرفه ای سینما و تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.
با این توضیحات، برگزیدگان در قالب گروه های 5 نفره به ارائه 90 ثانیه ای ایده های خود مشغول شدند و پس از پایان این ارائه ها، 10 نفر به عنوان برترین ها انتخاب شدند. بر این اساس 10 کارگروه تشکیل و صاحبان آثار برتر به عنوان سرپرست گروه انتخاب شدند. همچنین سایر شرکت کنندگانی که عنوان اثر برتر را دریافت نکردند نیز به عنوان اعضای این 10 گروه قرار گرفتند. بر اساس برنامه در نظر گرفته شده برای این رویداد، اعضای این گروه ها زیر نظر مربیان برای شکل دادن به طرح تلاش می کنند. طرح هایی که در روز پایانی رقابت خواهند کرد.

کارگاه های اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی طی سه روز و تا صبح نهم مرداد 1403 ادامه خواهد داشت و در روز پایانی خروجی این کارگاه ها در قالب طراحی با اکدگیر رقابت خواهد کرد. این مرحله در عصر روز سوم رویداد با ارائه طرح های نهایی و داوری طرح ها توسط داوران و سرمایه گذاران انجام می شود و در نهایت جوایز برندگان اهدا می شود.
گفتنی است اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی در راستای رشد اقتصاد خلاق و کمک به سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، خانه سینما، مرکز فیلمنامه نویسان سینمایی، سازمان سینمایی، دانشگاه معاونت علمی و فرهنگی، شرکت سینما تیکت و صوت و کلیپی از سروش برگزار شده است. این کارگاه ها از هفتم تا نهم می باشد مرداد در حال انجام است و انعقاد آن عصر سه شنبه نهم می باشد مرداد انجام خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا