اخبار روز

چراغ سبز نشان دادن خودروسازی سایپا به فروش در سامانه یکپارچه! + جزئیات

نا توانی کمپانی سایپا در فروش محصولاتش در در طرح پیش فروش باعث شده است تا این شرکت برای فروش دور دوم محصولات خود از طریق سامانه فروش یک پارچه چراغ سبز نشان دهد.

به گزارش پی ام آپ، شرکت خودروسازی سایپا به دلیل استقبال کم از محصولات خود در دور دوم فروش محصولات شرکت های خودروسازی از طریق سامانه فروش یکپارچه، آماده می شود تا بار دیگر محصولات خود را پشت سیستم فروش یکپارچه قرار دهد.

یکی از مدیران صمت با اشاره به استقبال از محصولات ارائه شده در سامانه یکپارچه گفت: در تماس های شرکت های خودروسازی با مراجعه کنندگان برای واریز خودرو، استقبال بسیار کم بوده و اکثریت ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه از خرید انصراف داده اند. شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد: سامانه تامین خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون برای 207 هزار متقاضی دعوت نامه ارسال کرده است اما تنها 125 هزار و 157 نفر به حساب خودروساز واریز کرده اند و مابقی متقاضیان که حدود 50 درصد می شوند از خرید منصرف شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: از 94 هزار متقاضی خرید خودرو از شرکت کرمان موتور که در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند، حدود 4 درصد یعنی 3800 نفر به حساب این خودروساز واریز و مابقی انصراف داده اند.

به همین ترتیب از دو هزار متقاضی خرید خودروی مکث موتور در سامانه یکپارچه، تنها بیش از 200 نفر یعنی کمی بیش از 10 درصد واریز و مابقی آن را انصراف داده اند. همچنین از 27  هزار متقاضی ایلیا خودرو، حدود 100 نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

خالی بودن حدود 50 درصد از ظرفیت فروش نارنجی های جاده ای خاص در شرایطی که نزدیک به 5 ماه می گذرد، مدیران خودروسازی سایپا از همین حال منتظر هستند تا مدیران ارشد صمت چراغ سبز را برای برگزاری دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه روشن کنند تا این خودروساز بار دیگر شانس خود را برای فروش محصولاتش بیازماید.

با توجه به محدودیت ظرفیت شرکت های خصوصی خودروسازی، مشخص نیست کدام یک از آنها در دور سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه حضور خواهند داشت.

حضور ایران خودرو در دور جدید فروش سامانه یکپارچه با توجه به اینکه ظرفیت تولید و عرضه این خودروساز در دور اول فروش از طریق سامانه یکپارچه فروش تکمیل شد، مشخص نیست. از آنجایی که ایران خودرو حدود 80 درصد از دعوت‌نامه‌هایی را که برای متقاضیان ارسال می‌کرد صورت‌حساب می‌کرد، این احتمال وجود دارد که بخشی از محصولات این خودروساز در دور سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار گیرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا