اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز

شرکت معین خودرو یکی یکی از شرکت های واردکننده ای است که در نمایشگاه خودرو تبریز حضور دارد و آئودی Q5-etron را در نمایشگاه تبریز عرضه کرده است.

محبوبیت، کیفیت و اصالت برند آئودی بر هیچکس پوشیده نیست و جایگاه محصولات این برند در بین خودروهای وارداتی احساس می شد. شرکت معین خودرو یکی یکی از واردکنندگانی بود که به محصولات آئودی روی آورد و کراس اوور لوکس تمام برقی این شرکت را برای بازار ایران انتخاب کرد.

شرکت معین خودرو به عنوان واردکننده محصولات تویوتا، هوندا و … با همکاری گروه خودروسازی آسا در نمایشگاه خودرو تبریز حضور یافت و برای اولین بار یک خودروی آئودی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت. نمایشگاه تبریز. در این مقاله سعی داریم نگاهی ویژه به آئودی Q5-etron داشته باشیم و همچنین سایر محصولات وارداتی معین خودرو را ارائه کنیم.

نیروی محرکه آئودی Q5 e-tron وارداتی توسط شرکت معین خودرو توسط یک موتور الکتریکی 150 کیلوواتی (202 اسب بخار) تامین می شود که می تواند گشتاور نهایی 310 نیوتن متر را تولید و به چرخ های عقب منتقل کند. این خودرو برای تامین انرژی لازم برای پیشرانه الکتریکی خود از باتری با ظرفیت 83.4 کیلووات ساعت استفاده می کند. نکته جالب این است که به کمک این باتری ها این خودرو با یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی در حدود 560 کیلومتر را طی کند که رقم قابل توجهی است.

اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودرو تبریز
اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز

این خودرو با کوهی از آپشن ها در بازار ایران عرضه می شود از جمله آپشن های این خودرو; 6 ایربگ ده نقطه ای، سیستم کنترل استارت در سربالایی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، رادار خوان لاین، سیستم هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، کنترل کروز تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، داشبورد خوان، رانندگی خودکار در ترافیک، سیستم DOW، نمایشگر هد آپ (HUD)، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، تقویت کننده دیجیتال عقب، چرخ های آلومینیومی، چرم مصنوعی روکش چرم، سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش لمسی، فرمان برقی، خروجی نوع C، گرمکن صندلی‌های عقب و جلو، صندلی‌های جلو خنک‌تر، نور بالا خودکار، درب صندوق عقب برقی، فناوری روشنایی LED، سقف پانوراما، چراغ خوش‌آمدگویی، آینه الکتروکرومیک و غیره.

علاوه بر این کراس اوور جذاب تمام الکتریکی آلمانی، در غرفه این شرکت می توانید یک کراس اوور تمام الکتریکی دیگر را مشاهده کنید با این تفاوت که این کراس اوور اصالت ژاپنی دارد.

هوندا ENS1 یک کراس اوور نسبتا کوچک و جمع و جور با موتورهای تمام الکتریکی است که در اصل نسخه الکتریکی هوندا وزل یا هوندا HR-V است.

اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودرو تبریز
اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز

هوندا ENS1 از یک موتور الکتریکی استفاده می کند. این موتور الکتریکی قدرتی معادل 201 اسب بخار و حداکثر گشتاور 310 نیوتن متر را از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می کند. بسته باتری لیتیومی موجود در هوندا ENS1 یکی این خودرو یکی از قدرتمندترین نمونه های خودروهای برقی موجود در بازار ایران محسوب می شود و ظرفیت 68.8 کیلووات ساعت را ارائه می دهد. در نتیجه با یک بار شارژ می توانید تا 510 کیلومتر مسافت طی کنید که برد بسیار خوبی محسوب می شود.

شرکت معین خودرو یکی در بین مدل های تمام آپشن، این خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شده است که دارای ویژگی هایی از جمله؛ ایربگ جلو، کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو، راننده سنسور نظارت بر موقعیت خودرو، بازیابی انرژی ترمز، سقف پانوراما دوبل ، صفحه نمایش لمسی 15.4 اینچی چند رسانه ای، آمپلی فایر دیجیتال پشت و غیره. اینها تنها بخشی از ویژگی های این خودرو است.

یکی دیگر از محصولات ژاپنی که در غرفه معین خودرو حضور دارد، تویوتا لوین است که در دو نسخه بیزینی و هیبریدی وارد نمایشگاه شد.

اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودرو تبریز
اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز

نسخه بنزینی تویوتا لوین از موتور 1.2 لیتری توربوشارژ استفاده می کند. این موتور در مجموع قادر به تولید 114 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور و انتقال آن به چرخ های جلو از طریق گیربکس 10 سرعته اتوماتیک CVT است. اما از سوی دیگر در نسخه هیبریدی تویوتا لوین دارای موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی است که به تنهایی می تواند 98 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما موتور الکتریکی با یک موتور بنزینی ترکیب شده است که به تنهایی می تواند 96 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در این خودرو قدرت به صورت ترکیبی استفاده می شود و مجموع قدرت خروجی 134 تا 142 اسب بخار را می توان انتظار داشت که از طریق گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

این دو نسخه از نظر آپشن و امکانات بسیار به یکدیگر نزدیک هستند اما با توجه به تعرفه واردات، تعداد آپشن های نسخه هیبریدی کمی بیشتر از نسخه بنزینی است. اما امکاناتی مانند; شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری خودکار، رادار خواندن بین خطوط، استارت دکمه‌ای، چرخ‌های آلومینیومی، فرمان برقی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سنسور نور، نور بالای خودکار، فناوری نور LED، اپل کارپلی، اندروید خودکار، صفحه نمایش لمسی، دوربین دنده عقب و غیره آنها از جمله ویژگی های اساسی در هر دو نسخه هستند.

اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودرو تبریز
اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز

همانطور که گفته شد شرکت معین خودرو در نمایشگاه خودروی تبریز امسال با همکاری گروه خودروسازی آسا شرکت کرد و محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. جالب است بدانید که گروه خودروسازی آسا مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش محصولات شرکت معین خودرو و ارائه خدمات شرکت معین خودرو در تبریز بر عهده شرکت آسا می باشد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما