اولین تصاویر از کوپه اسپرت ب ام و ؛ جانشین احتمالی i8 با پیشرانه 1340 اسب بخاری ؟

به تازگی تصاویری از نمونه آزمایشی یک خودروی اسپرت در مرکز تحقیق و توسعه BMW ثبت شده است. این خودرو که روکش های استتاری زیادی دارد، کوپه دو در است و احتمالا جایگزین مدل i8 خواهد شد.

نمونه اولیه مورد بحث در مرکز تحقیق و توسعه BMW در بایرن دیده شده است. با وجود استتار شدید، برخی از جزئیات قابل مشاهده است. اگر به شکل بدنه و عناصر خارجی دقت کنید، می توانید شباهت هایی را بین این خودرو و کانسپت های نئو کلاس و نئو کلاس X مشاهده کنید پلت فرم نئو کلاس. شاید بدانید که نسل بعدی خودروهای الکتریکی این شرکت بر روی این پلتفرم تولید خواهد شد.

به نظر می رسد کوپه اسپرت باواریایی مجهز به موتور چهار موتوره است. یعنی هر چرخ به یک موتور مستقل متصل است و نیروی خود را از یک ماژول مستقل دریافت می کند. دلیل این حدس و گمان نبود کالیپرهای ترمز پشت چرخ ها هستند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، محصول جدید بی ام و از نظر فنی با مدل های فعلی این شرکت متفاوت خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که در خودروی اسپرتی مانند i4 موتورها در محورهای جلو و عقب نصب می شوند.

اولین تصاویر از کوپه اسپرت ب ام و ؛ جانشین احتمالی i8 با پیشرانه 1340 اسب بخاری ؟
اولین تصاویر از کوپه اسپرت ب ام و ؛ جانشین احتمالی i8 با پیشرانه 1340 اسب بخاری ؟

برخی از نشریات نشان می دهند که BMW در توسعه کوپه اسپرت خود با Deepdrive همکاری کرده است. این شرکت که در فاصله چند دقیقه ای از مرکز تحقیق و توسعه BMW قرار دارد، در بخش تولید موتور الکتریکی فعالیت می کند. جالب اینجاست که BMW یکی از سرمایه گذاران این شرکت است و سال گذشته 16.1 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

شرکت دیپ درایو ادعا می کند که موتورهای تولیدی آن از نظر هزینه و کارایی نسبت به موتورهای رایج موجود در بازار برتری دارند. این گفته تا حد زیادی درست است و برای تأیید آن فقط باید به مشخصات موتور پرچمدار آن یعنی RM2400 نگاه کنید. این موتور که مستقیماً به چرخ متصل می شود، توانایی تولید 335 اسب بخار قدرت و 2400 نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی دیپ درایو با چنین مشخصات ایده آلی در بسته بندی کوچکی با قطر 20 اینچ و وزن 37 کیلوگرم قرار می گیرد.

پیش از این مقامات BMW تایید کرده بودند که M3 الکتریکی احتمالا با موتور 1340 اسب بخاری وارد بازار خواهد شد. این مقدار خروجی برابر با قدرت چهار موتور دیپ درایو RM2400 است. به نظر می رسد موتور مورد استفاده در کوپه اسپرت بی ام و احتمالاً مشخصات مشابهی داشته باشد. انتظار می رود این خودرو نقش پرچمدار مدل های ساخته شده بر روی پلت فرم کلاس نئو را ایفا کند. اولین مدل های مبتنی بر این پلت فرم سدان i3 و کراس اوور iX3 هستند که تا دو سال آینده معرفی و روانه بازار خواهند شد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما