اخبار خودرو

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی افتتاح شد

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی افتتاح شد

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده چالوس افتتاح شد.

به گزارش آخرین پایگاه خبری، شرکت ماکو گروه مپنا اولین ایستگاه شارژ درون شهری خودروهای برقی در محور تهراه – چالوس را افتتاح کرد. این ایستگاه شارژ 24 ساعته است و خودروهای برقی می توانند از این قابلیت در جاده چالوس استفاده کنند.

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در منطقه ای قرار دارد که رانندگان می توانند در آن استراحت کنند و از خدمات کمکی استفاده کنند. ایستگاه شارژ جاده چالوس تا ایستگاه شارژ میدان آزادی 80 کیلومتر فاصله دارد. به علاوه تا ایستگاه شارژ هتل میزبان تقریباً 180 کیلومتر فاصله دارد.

شرکت مکو گروه مپنا یک دستگاه شارژ 60 کیلوواتی DC را در این محل نصب کرده است. دارندگان خودروهای الکتریکی با استانداردهای CCS2 و GB/T می توانند از این عملکرد استفاده کنند. بسته به زیرساخت این ایستگاه، رانندگان می توانند با توقف 30 دقیقه ای بین 220 تا 340 کیلومتر در خودمختاری صرفه جویی کنند.

در حال حاضر شرکت مکو از گروه مپنا و سایر سازندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی پروژه هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده اند. بدیهی است که همکاری و مشارکت صاحبان مراکز خدمات بین شهری می تواند در ایجاد زیرساخت های شارژ خودروهای برقی تأثیر بسزایی داشته باشد و از یک سو موجب سودآوری این مراکز شود.

بر اساس آمار موجود تاکسی های برقی جک E50A، Skywell ET5، Hongchi E-Qm5، نسخه های مسافرتی شخصی جک E50A (KMC EJ7) در جاده های کشور شروع به تردد کردند. تحویل خودروهایی مانند آئودی Q5 برقی، فولکس واگن ID.4، لونا جی آر ای، هوندا E-NS1 و … به زودی آغاز می شود و این زیرساخت ها می توانند فرهنگ خوبی برای استفاده از خودروهای برقی فراهم کنند.

فیلم معرفی و شارژ Skywell ET5

فیلم تست و بررسی Hongchi E-QM5

ویدیوی معرفی Luna GRE

ویدیوی معرفی فولکس واگن ID.4

ویدیوی معرفی هوندا E-NS1

ویدئوی معرفی آئودی Q5 E-Tron

ویدیوی معرفی کانکتور E50A (KMC EJ7)

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا