اخبار خودرو

اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد ؛ اعلام نتایج هفته آینده

اولویت تخصیص خودروهای برقی مشخص شد ؛ اعلام نتایج هفته آینده

دیروز (7 خرداد) اولویت بندی دور اول فروش برخی خودروهای برقی و وجوه قفل شده مشتریان رایگان و قابل برداشت است. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، هفته آینده نتایج آن مشخص و در سایت سامانه منتشر خواهد شد.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایسنا، برای متقاضیان خودروهای برقی وارداتی که در بازه زمانی هفت روزه (۲۷ تا ۲ خرداد ماه) جهت افتتاح حساب پروکسی و واریز 100 میلیون تومان به این حساب از یکشنبه شب (30) اردیبهشت ماه ماه) تا ساعت 23:59 شنبه شب (پنجشنبه). خرداد ماه) امکان انتخاب و ثبت خودرو از بین هفت مدل خودروهای برقی وارداتی ارائه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی، بدون شرایط ثبت نام و محدودیت در طرح های فروش خودرو فراهم شد.

در این دور از مناقصه خودروهای برقی وارداتی، از هفت محصول عرضه شده، دو خودرو در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت اسمی در مبادی ورودی بودند.

در پایان مهلت ثبت نام، فرآیند پیگیری مشتریان آغاز شد و طبق وعده مهدی ضیغمی، مدیرعامل سازمان توسعه تجارت، روند اولویت بندی ثبت نام کنندگان را اعلام کرد و اعلام کرد: پس از مشخص شدن اولویت بندی، نتایج این دور از فروش خودرو خودروی برقی هفته آینده اعلام و در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی بارگذاری می شود و متقاضیان می توانند با بررسی مشخصات کاربری خود در سایت سامانه از نتیجه تخصیص خودروی منتخب مطلع شوند. .

وی افزود: با تکمیل مراحل نوبت دهی، وجوه بلوکه شده مشتریان در حساب های وکالتی آزاد شد و بسیاری از بانک ها نیز 100 میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار دادند و از دیروز (دوشنبه) به آنها اجازه برداشت دادند.

لازم به ذکر است پس از مشخص شدن نتایج (هفته آینده) شرکت های تامین کننده برای برگزیدگان پیامک واریز وجه ارسال می کنند و پس از آن، مشتریان پنج روز فرصت دارند تا مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند. . بدیهی است عدم واریز وجه در مهلت تعیین شده پس از تماس به منزله انصراف از طرح و حذف متقاضی از اولویت سامانه می باشد.

بیش از 140 هزار نفر در این طرح عرضه خودروهای برقی شرکت کرده اند که از این تعداد بیش از 25 هزار نفر درخواست سه مدل خودرو داشته اند.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، با توجه به تقاضای زیاد برای این خودروها، امکان نوبت دهی برای خرید خودروهای برقی در این سامانه وجود ندارد و پس از شناسایی افراد با توجه به تعداد خودروهای موجود و در مدت رزرو (تا زمان پرداخت)، عملاً بقیه مشمول «عدم تخصص» یا «انصراف» بوده و از این دور حذف می‌شوند و باید از ابتدا در نوبت‌های بعدی عرضه برای خرید ثبت نام کنید.

با مشخص شدن نتایج ثبت نام، از امروز وجوه قفل شده در حساب پروکسی مشتری رایگان و قابل برداشت خواهد بود. این موضوع به بانک ها ابلاغ شده و ظرف مدت 48 ساعت به آنها فرصت داده شده است که وجوه مشتری را از حالت نمایندگی خارج کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا