آیا واقعا ویروس جدیدی وارد کشور شده است؟

این روز‌ها افراد زیادی با علائم بروز بیماری‌های تنفسی فصول سرد سال مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارند و بعضی از مردم در مورد ورود ویروس جدید به کشور صحبت می کنند.

این روزها بسیاری از مردم با علائم و عوارض بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا که در فصول سرد سال رخ می دهد، مواجه هستند و برخی نیز نگران ورود ویروس جدیدی به کشور هستند.

به گزارش بازتاب آنلاینب ه نقل از فارس، خواب آلودگی همراه با صدای آزاردهنده سرفه و عطسه خانه را فرا گرفته است و پدر خانه و یکی از فرزندان نوجوانش با علائم معمول فصل سرد سال دست و پنجه نرم می کنند. کیسه ای پر از داروهای رنگارنگ کنار تخت گذاشته می شود و مادر به طور مداوم داروهای بیماران را در خانه چک می کند تا از دستش نرود.

خلاصه! این روزها با سردتر شدن هوا شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد دچار بیماری های تنفسی شده و علائم بیماری های ویروسی مختلف از جمله آنفولانزا، کرونا و سرماخوردگی را تجربه می کنند.

وضعیتی که این روزها در بسیاری از مراکز درمانی و مطب ها با آن مواجه هستیم این است که در دستان کسانی که مشغول خرید داروهای خود از داروخانه هستند در صف ویزیت و نسخه منتظر هستند و وقتی وارد می شوید خانه ها پر می شود. سرفه آزار دهنده، عطسه، بی حالی و غیره با صداها با افراد مختلفی ملاقات می کنید.

از سوی دیگر با کاهش و انقراض ویروس کرونا در کشور، بسیاری از مردم از استفاده از ماسک، رعایت بهداشت و آداب و رسوم سنتی و بازدید و بازدید پرهیز می کنند. در بیماران مبتلا به بیماری های ویروسی شایع تر است.

مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص شیوع بیماری‌های تنفسی در کشور گفت: کرونا حدود 4 سال است که با مردم در تماس بوده و بسیاری از آن‌ها بهداشت را رعایت می‌کنند. ماسک و رعایت فاصله اجتماعی

وی ادامه داد: به دنبال این وضعیت، عفونت‌های ویروسی و تنفسی کاهش یافت و سایر ویروس‌های تنفسی که طی 3 تا 4 سال پس از کاهش کرونا موارد بسیار کمی داشتند، اکنون در سطوح اپیدمی خود را نشان می‌دهند.

این استاد عفونی تصریح کرد: از دیرباز شهریور ما در موارد جدید کرونا مانند آمیکرون افزایش داشتیم، اما پس از آن آمیکرون شروع به کاهش کرد و سپس آنفولانزا به یک بیماری همه گیر تبدیل شد. زیرا بسیاری از مردم نتوانستند واکسن این بیماری را دریافت کنند و ما با اپیدمی آنفولانزا مواجه بودیم. مهر ما رو به ماه هستیم.

مردانی خاطرنشان کرد: هم اکنون موارد آنفولانزا افزایش یافته است. این عفونت به ویژه در افراد بالای 60 سال، بیماران قلبی، ریوی، روماتیسمی، سرطانی و رادیوتراپی بیشتر دیده می شود و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

ویروس های مختلف فعال شدند

وی توضیح داد: بعداً متوجه شدیم که ویروس‌های دیگری نیز باعث عفونت‌های تنفسی شده‌اند. مانند آدنوویروس، متنوویروس و سایر ویروس‌ها، اینها ویروس‌هایی بودند که قبلا وجود داشتند، اما اکنون به دلیل کمیاب موارد کرونا، نقش برجسته‌تری پیدا کرده‌اند.

این استاد بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: متأسفانه از آنجایی که مردم دیگر ماسک نمی زنند، در جلسات مختلف شرکت نمی کنند و حتی در جشن فارغ التحصیلی هم نمی بوسند و دست نمی دهند، همه اینها باعث شیوع بیماری می شود.

بیماران باید از ماسک استفاده کنند

مردانی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد دارای علائم یا یکی از اعضای خانواده علائمی داشته باشند، استفاده از ماسک برای سایر افراد و خود فرد ضروری است و در صورت بروز علائم از سرکار رفتن یا سرکار رفتن خودداری کند. جلسات مختلف؛ زیرا بیشتر عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی خود محدود شونده هستند و با استراحت، استامینوفن و مصرف قرص سرماخوردگی بهبود می یابند.

ویروس جدیدی وارد کشور نشده است

وی افزود: البته بسیاری از افرادی که سرفه می کنند ممکن است آلرژی داشته باشند و عفونت ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی می تواند آلرژی را تشدید کند اما اینطور نیست که ویروس جدیدی وارد کشور شده باشد.

تب ناگهانی و بدن درد از علائم آنفولانزا هستند

این پروفسور بیماری های عفونی با اشاره به علائم آنفولانزا گفت: این علائم شامل شروع ناگهانی تب است به طوری که فردی که مشکلی ندارد ناگهان با تب و درد شدید در بدن مواجه می شود و تب فرد به 39 تا 40 درجه می رسد. در ابتدا. بعد از 24 ساعت افت می کند.

شاه با بیان اینکه علائم ویروس سرماخوردگی آبریزش بینی، عطسه و سرفه است، اما حال عمومی بیمار خوب است و در صورت ابتلا به آنفولانزا به ویژه در 24 تا 48 ساعت اول وضعیت بیمار بدتر می شود.

مردانی یادآور شد: بدن درد و سردرد از دیگر علائم آنفولانزا است. همچنین برخلاف سرماخوردگی که با آبریزش بینی مشخص می شود، این حالت در افراد مبتلا به آنفولانزا کمتر دیده می شود.

این افراد بیشتر مستعد ابتلا به آنفولانزا هستند

وی تاکید کرد: زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سرطانی، افراد بالای 60 سال و افرادی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار می گیرند بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند. همچنین برخلاف کرونا که بیشتر طول می کشد، آنفولانزا در عرض 4 تا 5 روز بهبود می یابد.

آبریزش بینی و عطسه از علائم سرماخوردگی هستند

استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه علائم ویروس سرماخوردگی شاه آبریزش بینی، عطسه و سرفه است، اما حال عمومی بیمار خوب است، اظهار داشت: علائم بیماری شاه آبریزش بینی، عطسه و سرفه است.

مردانی با بیان اینکه بدن درد و سردرد و تب ناگهانی در فرد سالم از علائم اصلی آنفولانزا است، ادامه داد: افراد در معرض خطر مانند زنان باردار، افراد بالای 65 سال و قلب و ریه به بیماران باید واکسن آنفولانزا تزریق شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *