دانستنی ها

اهمیت لیمو در کاهش وزن

یکی یکی از ساده ترین غذاهایی که می تواند به کاهش وزن کمک کند لیمو است! در حالی که جای تعجب نیست که لیمو برای کاهش وزن معجزه می کند، آیا می دانید چرا؟ لیمو سرشار از ویتامین C، کالری کم، و حاوی بسیاری از خواص دیگر است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین که به موضوع واکسن های سلامت می پردازد، قبل از اینکه به نحوه عملکرد لیمو در کاهش وزن نگاه کنید، باید بدانید که مصرف لیمو به تنهایی برای شما سودی ندارد. شما باید این را در یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی، همراه با سایر تغییرات سبک زندگی که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، بگنجانید.

لیمو چگونه برای کاهش وزن مفید است؟

متخصص تغذیه دکتر. همانطور که روهینی پاتیل توضیح می دهد، اینها دلایل خوبی برای اضافه کردن لیمو به رژیم کاهش وزن شما هستند:

1. سرشار از ویتامین C

لیمو سرشار از ویتامین C است و برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مفید است. یک مطالعه منتشر شده در Current Developments in Nutrition نشان داد کودکانی که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می‌کنند در مقایسه با کودکانی که ویتامین C کمتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر چاقی قرار دارند. بنابراین مصرف غذاهای غنی از ویتامین C مانند لیمو برای کاهش وزن مفید است.

2. کم کالری

یکی یکی از عوامل مترادف با کاهش وزن کالری است. بهترین راه برای کاهش وزن، خوردن کالری کمتر و سوزاندن کالری بیشتر از طریق فعالیت بدنی است. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، بسیار مهم است که غذاهای کم کالری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آب لیمو می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا کالری کمی دارد و باعث می شود احساس سیری کنید.

3. حاوی اسید سیتریک است

این متخصص می گوید: اسید سیتریک موجود در لیمو توانایی تحریک تولید اسید معده را دارد که می تواند باعث بهبود هضم و افزایش جذب مواد مغذی شود که به کنترل وزن کمک می کند.

4. شما را هیدراته نگه می دارد

وقتی گرسنه می شوید، اولین اقدام شما معمولاً خوردن است. اما آیا می دانستید که تشنگی می تواند باعث گرسنگی نیز شود؟ طبق مطالعه ای که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر شده است، نوشیدن آب بیشتر مصرف انرژی را کاهش می دهد و به کاهش وزن یا کاهش وزن کمک می کند. یکی یکی از راه های افزایش مصرف آب، آبلیمو است.

5. هضم غذا را تقویت می کند

لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند ترشح اسید معده را افزایش داده و هضم و جذب مواد مغذی را بهبود بخشد. یک مطالعه منتشر شده در Stat Pearls Journal نشان داد که نوشیدن آب لیمو قبل از غذا به بهبود هضم و پریستالسیس کمک می کند، حرکت غیرارادی که غذا را از طریق دستگاه گوارش حرکت می دهد.

6. متابولیسم را بهبود می بخشد

متابولیسم نقش مهمی در حفظ وزن سالم دارد. لیمو حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین C و پلی فنول است که می تواند سلامت متابولیک را بهبود بخشد و به شما در مدیریت وزن کمک کند. مطالعه ای که در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد نشان داد که هیدراته ماندن با نوشیدنی هایی مانند آب لیمو باعث تقویت نوعی اندامک به نام میتوکندری می شود که در سلول هایی یافت می شود که به تولید انرژی برای بدن کمک می کند.

7. شما را سیر نگه می دارد

می توانید آب لیمو بنوشید تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و نوشیدن مایعات بیشتر با سیری همراه است. یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داد که نوشیدن آب بیشتر ممکن است به کاهش گرسنگی و افزایش سیری کمک کند.

چگونه لیمو را به رژیم لاغری خود اضافه کنیم؟

اگر فکر می کنید که آب لیمو تنها راه برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی شماست، در اینجا چند راه ساده برای اضافه کردن لیمو به رژیم کاهش وزن، طبق پیشنهاد یک متخصص، آورده شده است:

1. آب لیمو: برای بهبود هضم و سوخت و ساز بدن، صبح یک لیوان آب لیمو بنوشید. آب 1 لیمو را بگیرید و به یک لیوان آب اضافه کنید. بپزیم تا ولرم شود و نوش جان کنیم. همچنین می توانید آن را سرد بنوشید.

2. سالاد: مقداری طعم ترش را با مقداری آب لیمو به سالاد خود اضافه کنید. به کاهش کالری کمک می کند.

3. پخت و پز: غذاها را با مرینیت کردن آنها در آب لیمو بدون افزودن کالری اضافی، خوشمزه تر کنید.

4. چای لیمو: می توانید یک چای لیموی خوشمزه درست کنید تا به رژیم لاغری خود اضافه کنید. افزودن آب لیمو به چای سبز یا گیاهی به افزایش مصرف آنتی اکسیدان و بهبود متابولیسم کمک می کند.

5. اسموتی ها: افزودن آب لیمو به اسموتی ها به جذب مواد مغذی کمک می کند و طعمی خنک و متعادل به آن ها می دهد.

چه کسانی باید از مصرف لیمو برای کاهش وزن خودداری کنند؟

لیمو برای اکثر افراد مفید است، اما برخی از افراد باید از افزودن لیمو به رژیم غذایی خود اجتناب کنند. در صورت داشتن مشکلات زیر از مصرف لیمو خودداری کنید:

زخمهای دهان

آلرژی

حساسیت ها

آیا لیمو عوارض جانبی دارد؟

اگرچه مصرف لیمو بی‌خطر تلقی می‌شود، اما ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، از جمله:

مصرف بیش از حد لیمو به دلیل اسیدیته بالا می تواند مینای دندان را فرسایش دهد.

پس از استفاده از لیمو باید دهان خود را با آب بشویید.

مصرف بیش از حد ممکن است باعث درد معده، از جمله رفلاکس اسید و سوزش سر دل شود.

بهتر است قبل از افزودن لیمو به رژیم لاغری خود با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که لیمو به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. مهم است که یک رویکرد جامع برای کاهش وزن داشته باشید، یک روال تناسب اندام را دنبال کنید، سالم بخورید و تغییرات لازم در سبک زندگی را ایجاد کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا