اخبار روز سینما جهان

اهدای قلب جشنواره سارایوو به الکساندر پین/ خالق انسان‌های دریادل

به گزارش بازتاب آنلاین؛ الکساندر پین، کارگردانی که با جدیدترین فیلمش «بازمانده‌ها» 5 نامزدی اسکار دریافت کرد و یک جایزه را به خانه برد، به دلیل کمک‌های مهمش به هنر سینما، از سی‌امین دوره جشنواره فیلم سارایوو تقدیر می‌شود. .

مهر وی نوشت: جیم تیلور همکار قدیمی پین که در سال 2005 اقتباس برنده اسکار «Byways» را نوشت، در این جشنواره به او خواهد پیوست. همچنین گفته می شود که این کارگردان یک مسترکلاس برگزار می کند تا فرصتی را برای علاقه مندان به سینما فراهم کند تا از او درباره تولید فیلم، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و دیگر جنبه های کلیدی حرفه اش یاد بگیرند.

پین با 8 فیلم بلند 24 بار نامزد اسکار شده است که 4 تای آنها بهترین فیلم و 3 بار بهترین کارگردانی بوده است. او دو بار برای فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار شد و فیلم “بازماندگان” جایزه بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2024 را از آن خود کرد.

«ریشه شهروند» (1996)، «انتخابات» (1999)، «درباره اشمیت» (2002)، «زادگان» (1390)، «نبراسکا» (2013) و «کوچک کردن» (1396) از جمله فیلم‌های او هستند.

جووان مرجانوویچ، مدیر جشنواره، خاطرنشان کرد که جایزه قلب افتخاری سارایوو به الکساندر پین اهدا خواهد شد، زیرا افرادی با قلب های بزرگ در مرکز همه داستان های او هستند. غیرممکن ها در سینمای معاصر باقی مانده است. مارجانوویچ همچنین داستان سرایی او را ستود و آن را داستان سرایی روشنگرانه خواند که به دقت احساسات انسانی را منعکس می کند.

الکساندر پین 63 ساله کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. فیلم‌های او به خاطر نگاه طنزآمیزشان به جامعه معاصر آمریکا شناخته می‌شوند. او دارای ۲ جایزه اسکار، ۲ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا است.

سی امین جشنواره فیلم سارایوو از 16 تا 23 اوت (26 مرداد تا 2 شهریور) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا