اخبار روز سینما جهان

انیمیشن پیکسار «تلماسه» را گرفت/ «درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، انیمیشن جدید پیکسار در هشتمین روز اکران خود توانست عنوان پرفروش ترین فیلم سال آمریکا را از آن خود کند.

مهر وی نوشت: این فیلم که هیچ نشانه ای از افت فروش خود را نشان نداده، رکوردهای مختلفی را به نام خود ثبت کرده و روز جمعه با فروش بیش از 283 میلیون دلاری، با فروش 282.1 از فیلم سینمایی «تلماسه 2» پیشی گرفت. میلیون دلار در داخل کشور آمریکا پشت سر گذاشت.

«Inside Out 2» در روز پنجشنبه مجموع فروش جهانی خود را به 481.4 میلیون دلار رساند و روز جمعه از مرز 500 میلیون دلار در سراسر جهان عبور کرد.

انتظار می‌رود در آمریکای شمالی، «Inside Out 2» تا یکشنبه پس از آخر هفته دوم اکران به 350 میلیون دلار برسد و با احتساب فروش جهانی، تا پایان یکشنبه به 650 تا 700 میلیون دلار برسد. «The Dune: Part 2» با ۷۱۱.۸ میلیون دلار در سراسر جهان همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال است.

دیزنی و پیکسار پس از چندین شکست تجاری با این انیمیشن جان تازه ای دادند. این فیلم توانسته عنوان دومین افتتاحیه پرفروش یک فیلم انیمیشن در تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کند و با 154.2 میلیون دلار حتی از «برادران سوپر ماریو» هم پیشی بگیرد و پشت سر «شگفت انگیزان 2» قرار بگیرد و 295 میلیون فروش داشته باشد. دلار همچنین عنوان پردرآمدترین انیمیشن در اولین آخر هفته تاریخ را از آن خود کرد. در همان زمان، «درون بیرون» به اولین فیلم پس از «باربی» تبدیل شد که در افتتاحیه آمریکا پس از همه گیری بیش از 100 میلیون دلار فروش کرد.

یکی از رکوردشکنی های دیگر «Inside Out 2» این است که رکورد پرفروش ترین دوشنبه و سه شنبه تاریخ سینمای آمریکا برای یک فیلم انیمیشن را که پیش از این در اختیار «شگفت انگیزان 2» بود، شکست و از آن فراتر رفت. رقم آن فیلم با فروش 27 میلیون دلاری در سال 2018 است.

این فیلم به کارگردانی کلسی مان دنباله ای بر انیمیشن Inside Out محصول 2015 است که توسط مگ لیفاو و دیو هلشتاین نوشته شده است. «Inside Out 2» توسط پیکسار تولید شده و دیزنی مسئولیت اکران آن را بر عهده دارد. داستان این انیمیشن یک سال پس از اتفاقات قسمت قبل رخ می دهد و ماجراهای رایلی را دنبال می کند که با 13 سالگی و ورود به سن بلوغ دچار تغییرات روحی و روانی می شود. ایمی پولر، فیلیس اسمیت، لوئیس بلک، تونی هیل، لیزا لاپیرا، مایا هاوک، ایو ادبری، آدل اگزارچوپولوس و پل والتر هاوزر صداپیشگان این انیمیشن هستند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا