اخبار روز سینما جهان

انیمیشن‌ کمدی«مهاجرت»؛ ماجراجویی طنز و خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!/جزئیات

فرادید نوشت: انیمیشن «مهاجرت» (Migration) خاطرۀ تعدادی از برترین انیمیشن‌های کمدی را که قبلا دیده‌ایم برای ما زنده می‌کند؛ یک ماجراجویی جذاب خانوادگی با شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موقعیت‌ها و دیالوگ‌های خنده‌دار.

انیمیشن «مهاجرت» درباره خانواده ای از اردک های وحشی است که در نیوانگلند زندگی می کنند. این خانواده از یک پدر بسیار محتاط به نام مک و یک مادر بسیار ماجراجو به نام پم تشکیل شده است. علاوه بر دو جوجه بامزه به نام های دکس و گووئن.

مک و پم در مورد نحوه تربیت فرزندان خود اختلاف نظر دارند. احتیاط شدید مک در زندگی باعث شده تا او خانواده کوچکش را برای مدت طولانی در یک برکه نگه دارد و اجازه تکان ندهد. به گفته مک، دنیا ترسناک است و عاقلانه تر است که همیشه ایمن بمانیم. اما پم با اشتیاق یک پرواز واقعی و ماجراجویی سفرهای طولانی دست و پنجه نرم می کند.

وقتی گله ای از اردک های مهاجر به حوضچه این خانواده اردک می رسند و با هیجان در مورد مزایای مهاجرت صحبت می کنند، صبر پام، داکس و گوئن برای مهاجرت تمام می شود. مک بالاخره تصمیم می گیرد به دریا برود.

از اینجا یک ماجراجویی سرگرم کننده و هیجان انگیز پر از صحنه های طنز آغاز می شود که می تواند بهترین گزینه برای تماشای یک زمان خانوادگی باشد.

انیمیشن «مهاجرت»؛ یک ماجراجویی خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!

فیلم «مهاجرت» با ایده های خلاقانه و جذاب خود موقعیت های خاص و بامزه ای خلق می کند; به عنوان مثال، در همان ابتدا، اردک ها به جای حرکت به سمت جنوب، مسیر شمال را برای مهاجرت انتخاب می کنند. مسیری عجیب و دیوانه وار که به جای بردن آنها به کاستاریکا باعث می شود نیویورک را ترک کنند.

به این ترتیب شخصیت های مختلفی بر سر راه خانواده اردک قرار می گیرند و هر کدام موقعیت ها و دیالوگ های طنز خود را وارد فیلم می کنند. از یک کبوتر دعوایی تا یک طوطی جامائیکایی و یک حواصیل مرموز.

انیمیشن‌ کمدی«مهاجرت»؛ ماجراجویی طنز و خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!/جزئیات

اما مهم ترین مانعی که بر سر راه خانواده اردک ها قرار دارد، سرآشپز رستورانی است که ظاهر و حرکاتش عمداً برای یادآوری نصرت گوکچه به مخاطب طراحی شده است! مانعی که اردک ها و دوستانشان باید با روش های خنده دار خود برای رسیدن به سرزمین رویایی خود بر آن غلبه کنند.

ریتم تند فیلم جایی برای خستگی مخاطب باقی نمی گذارد و جلوه رنگارنگ و چشم نواز تصاویر تنش مضاعفی را برای بیننده ایجاد می کند.

این فیلم جدیدترین محصول استودیو ایلومینیشن است. همان استودیویی که پیش از این انیمیشن های خاطره انگیز «مینیون‌ها» و «من نفرت‌انگیز»  را ارائه کرده است. البته شاید «مهاجارت» به سطح این فیلم ها نرسد، اما همان فضای مفرح را دارد و در مجموع یک انتخاب درجه یک برای تماشای خانواده به خصوص کودکان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا