اخبار روز سینما جهان

انیمیشن «رویا‌های روبات»؛ شاهکاری دربار دوستی و خاطره

در حالی که در روزهای اخیر فیلم جدید «گارفیلد» با بازخوردهای ناامیدکننده ای مواجه شده و نتوانسته نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند، انیمیشن اسپانیایی «رویاهای ربات» محصول 2023 به گفته منتقدان می تواند تجربه جذابی برای طرفداران باشد. فیلم های انیمیشن باشد

به گزارش فرادید، داستان این فیلم تراژدی-کمدی درباره سگی تنها است که در دهه 80 در منهتن زندگی می کند. او از تنهایی خسته شده است و به همین دلیل تصمیم می گیرد یک ربات برای خود بسازد. همراهی فلزی برای روزهای تنهایی. دوستی آنها به تدریج افزایش می یابد تا اینکه به همراهان جدایی ناپذیر تبدیل می شوند. اما در یک شب تابستانی، سگ مجبور می شود ربات مورد علاقه خود را با ناراحتی و نگرانی فراوان در یک استراحتگاه ساحلی رها کند. آیا آنها دوباره همدیگر را خواهند دید؟

در اینجا نگاهی داریم به برخی از نکات کلیدی که منتقدان به طور کلی بیان کرده اند.

سادگی و تاثیرگذاری: سادگی خطوط و طراحی انیمیشن با روایت سرراست داستان هماهنگ است و به طرز عجیبی تخیل مخاطب را تحریک می کند.

احساسات واقعی و غیر واقعی: منتقدان می گویند انیمیشن به طور همزمان حس واقعیت و سوررئالیت یا آشنایی و غریبگی را برمی انگیزد که نوعی اصالت غیرمنتظره به آن می بخشد.

احساسی و عمیق: این فیلم روایت خود را به شکلی عمیق، بدیع و کاملا تاثیرگذار ارائه می کند. منتقدان می گویند فراموش کنید که شخصیت های این فیلم حیوانات هستند! «رویاهای رباتی» در واقع یک فیلم کاملاً «انسانی» است.

نوستالژی: پابلو برگر کارگردان اسپانیایی فیلمی ساخت که حس آخرین روز تعطیلات تابستانی را تداعی می کند: گرم و روشن، با نوعی احساس تلخ و شیرین و پر از خاطره.

داستانی در مورد فراق و فراموشی: «رویاهای ربات» به طور موثری تبدیل به داستانی در مورد فراموش نکردن افرادی می شود که روزگاری روزهای خوبی را با آنها گذراندیم. درس ارزشمندی در مورد دوستی و عشق به کوچک و بزرگ.

روایت بدون کلام: یکی یکی از ویژگی‌های بارز این اثر که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته، روایت بدون کلام آن است. اگرچه شخصیت‌های این داستان حرف نمی‌زنند، اما مخاطب کاملاً با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

مناسب برای بزرگسالان: اگرچه این یک انیمه است، اما منتقدان می گویند که برای بزرگسالانی که از طنز و جذابیت ظریف و قابل تامل قدردانی می کنند بیشتر مناسب است تا برای کودکانی که به سر و صدا و کوبیدن علاقه دارند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا