اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

انگلیس خانواده کارکنان سفارت خود در بیروت را خارج کرد

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که خانواده‌های کارکنان سفارت این کشور در بیروت را به دلیل اوضاع بی‌ثبات امنیتی خاورمیانه، از لبنان خارج کرده و بار دیگر خواستار خروج اتباع انگلیسی از لبنان شد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس یکشنبه اظهار کرد: ما بسیار نگران اوضاع بشدت ناپایدار امنیتی در لبنان هستیم.

 

این سخنگو که نامش فاش نشده است، افزود: ما موقتا خانواده‌های کارکنان سفارت انگلیس در بیروت را خارج کرده‌ایم. در حالی که هنوز مسیرهای تجاری هنوز باز است، همه اتباع انگلیسی باید هم اکنون کشور را ترک کنند.

 

وی اظهار کرد که پرسنل نظامی و مقام‌های کنسولی بیشتری به منطقه اعزام شده‌اند.

 

تارنمای وزارت خارجه انگلیس پیشتر در بیانیه‌ای خبر داده بود: پرسنل نیروهای مسلح به منطقه می‌روند تا به سفارتخانه‌ها در کمک به اتباع انگلیس پشتیبانی عملیاتی ارائه کرده و افسران مرزبانی نیز اعزام شده‌اند تا در فعالیت‌های کنسولی آماده کمک باشند.

 

دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس نیز با اشاره به گسترش تنش‌ها در منطقه در پیامی، اعلام کرد: پیام من به شهروندان انگلیسی در لبنان واضح است، همین حالا آنجا را ترک کنید. وضعیت کنونی حتی می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود.

 

وزیر خارجه انگلیس در ادامه با بیان اینکه گسترش درگیری در منطقه به نفع هیچکس نیست، تاکید کرد: عواقب گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند فاجعه ‌بار باشد و به همین دلیل ما همچنان خواستار تنش‌زدایی و روی آوردن به راه حل دیپلماتیک برای کنترل اوضاع هستیم.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا