«انواع مهربانی» بیمارگونه لانتیموس/ گیر افتادن ته یک چاه عمیق

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مهربانی یورگوس لانتیموس با بازی اما استون، جمعه شب جشنواره فیلم کن را با مجموعه ای از داستان های بیمار درباره فرقه های غیراخلاقی، آدم خواری و… به وحشت انداخت.

این فیلم که پس از فیلم «بیچارگان» ساخته شد، با حضور کارگردان و بازیگران آن از جمله اما استون، جسی پلمونز، ویلم دفو، مارگارت کوالی، هانگ چاو و جو آلوین در جشنواره کن به نمایش درآمد.

مهر او نوشت: «مهربانی مهربانی» سه داستان متمایز را روایت می‌کند که در آن بازیگران نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کنند و مانند بسیاری از فیلم‌های آوانگارد لانتیموس، پر از پیچش‌های داستانی و همچنین لحظات نفرت‌انگیز است و حتی حجم زیادی مثله کردن و مثله کردن را نیز شامل می‌شود. خشونت گرافیکی که ممکن است برخی از بینندگان را ناراحت کند. همه اینها با طنز پوچ گرایانه لانتیموس آمیخته شده و در برخی سکانس ها مخاطب را بیشتر می خنداند. تعدادی از تماشاگران نیز در حین اکران فیلم سالن سینما را ترک کردند که بیشتر این اتفاق در زمان اکران داستان دوم رخ داد و شاید همین موضوع باعث شده بود که کارگردان بدون هیچ حرفی در حین تشویق ها سالن را ترک کند.

لانتیموس با کاخ کن غریبه نیست، زیرا پیش از این فیلم هایی مانند خرچنگ و کشتن گوزن مقدس را در جشنواره کن به نمایش گذاشته است. با این حال، فیلم‌های اخیر او مانند سوگلی و بدبخت‌ها هر دو در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمدند و راه را برای موفقیت در فصل جوایز هموار کردند.

Vanity Fair این فیلم را بازگشتی به مقیاس کوچکتر برای لانتیموس خواند که یادآور سردی خامی است که او را به شهرت رساند.

وی در ادامه بیان کرد: این فیلم یادآور «کشتن گوزن مقدس» با داستان های کوچک بیمارگونه است که در آستانه نهیلیسم است. در «انواع مهربانی»، لانتیموس و فتیمیس فیلیپو، فیلمنامه‌نویس همکار، سه داستان کوتاه درباره افرادی ارائه می‌کنند که ناامیدانه تلاش می‌کنند تا کنترل زندگی‌شان را دوباره به دست بگیرند. اگرچه این زندگی ها ممکن است تاریک و عجیب باشند. در این داستان‌ها، مخاطب منتظر معنای بزرگ یا حتی توضیحی از اتفاقات است. به راحتی نادیده گرفته می شوند.

«اسکرین دیلی» نیز نوشت: همه اینها یعنی چه؟ بعید است که مخاطبان سرنخ زیادی به دست آورند. انسانیت، تاریکی، فرصت طلبی، نیاز؟ و در پایان، شکی وجود نداشت که بینندگان تقریباً سه ساعت (164 دقیقه) در ته یک چاه بسیار تاریک گیر کرده بودند.

«انواع مهربانی» 21 ژوئن اکران می شود.

۲۲۰۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما