اخبار روز

انهدام تمام جنگنده های اف 16 اوکراین در 20 روز با این موشک روسی/عکس

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در اوایل نوامبر اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی روسیه تنها 20 روز طول می کشد تا تمام اف-16هایی را که نیروهای مسلح اوکراین دریافت می کنند، ساقط کند.

این منبع گفت: در عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اس-400 از موشک ضد هوایی فوق برد 40N6، پیشرفته ترین موشک جهان در کلاس خود و مجهز به کلاهک هوشمند استفاده می کند. قابلیت های منحصر به فرد. به لطف این موشک، S The A-400 به همراه هواپیمای شناسایی راداری دوربرد A-50U با اهدافی در افق از جمله اهداف مانور با سرعت بالا و ارتفاع پایین می جنگد.

این منبع گفت که احتمالا اس-400 می تواند F-16 را با موشک های 40N6 بلافاصله پس از برخاستن هواپیما مورد اصابت قرار دهد و این جنگنده ها از فرودگاه های خط مقدم بلند شوند.

وی گفت: پیش بینی می شود این موشک ها در کنار جنگنده ها به یکی از ابزارهای اصلی انهدام اف 16 تبدیل شوند.

در عین حال، این منبع خاطرنشان کرد که F-16 در اصل هیچ مشکلی برای شناسایی و انهدام توسط سیستم های دفاع هوایی روسیه ایجاد نمی کند. وی تلاش کی یف برای استفاده از این جنگنده ها را به عنوان یک عامل مهم در افزایش قدرت نیروهای مسلح اوکراین عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکنون هلند و دانمارک برای تامین جنگنده های F-16 به اوکراین توافق کرده اند. از جمله، هلند انتظار دارد اولین جنگنده ها را در سال 2024 به کیف بفرستد.

انهدام تمام جنگنده های اف 16 اوکراین در 20 روز با این موشک روسی/عکس

همانطور که واشنگتن پست قبلاً به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود، دستیابی به F-16 به کی یف برتری هوایی مورد نظرش را نمی دهد زیرا سیستم های دفاع هوایی روسیه بسیار کارآمد هستند.

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا