اخبار روز

انقلاب چین در حمل و نقل محلی: افزایش راندمان موتور دیزل به بیش از 53٪

موتور احتراق داخلی دیزل از زمان اختراع خود در 127 سال پیش پایه و اساس صنعت حمل و نقل بوده است و هزینه نسبتا پایین حمل و نقل بار به دلیل مصرف کم و راندمان نسبتا خوب موتور دیزل است. البته، در طول قرن بیستم و دو دهه اخیر، مهندسان و دانشمندان به طور مستمر تلاش کرده اند تا بازده حرارتی موتور دیزل را بهبود بخشند.

چیزی را گزارش کنید اخبار آنلاین و به گزارش ایسنا که در حال حاضر در حال توسعه قابل توجهی است، شرکت چینی Weichai Power اولین موتور دیزلی را با بازده حرارتی ذاتی 53.09 درصد معرفی کرده است. این شرکت فناوری جدید خود را در کنگره جهانی موتورهای احتراق داخلی 2024 که در تیانجین چین آغاز شد، رونمایی کرد.

این موفقیت توسط سازمان بین‌المللی تست TÜV SÜD و مرکز تحقیقات و فناوری خودرو چین، مرکز تخصصی آزمایش موتورهای احتراق داخلی در چین، تأیید شد.

نوآوری پیشرو در بهره وری

راندمان حرارتی موتور نسبت انرژی احتراق گازوئیل است که بدون نیاز به مکانیزم بازیابی حرارت هدر رفته به توان موتور قابل استفاده تبدیل می شود. عملکرد موتور با افزایش راندمان حرارتی موتور بهبود می یابد.

در 16 سپتامبر 2020، شرکت Wichai Power با معرفی یک موتور دیزلی جدید که بازده حرارتی را به 50.23 درصد افزایش داد، تاریخ ساز شد. در ژانویه 2022، این شرکت به پیشرفت چشمگیرتری دست یافت و بازده حرارتی موتور خود را به 51.09% افزایش داد. سپس در نوامبر 2022 رکوردهای قبلی خود را پشت سر گذاشت و به بازده حرارتی 52.28 درصد دست یافت.

موتورهای دیزلی ویچای پاور در مقایسه با محصولات معمولی موجود در بازار که معمولاً بازده حرارتی متوسط ​​46 درصد را ارائه می دهند، تقریباً 15 درصد افزایش راندمان را ارائه می دهند. در عین حال، به گفته کارشناسان، استفاده از موتورهای دیزلی با راندمان حرارتی بیش از 52 درصد می تواند به میزان قابل توجهی مصرف سوخت و انتشار CO2 را تا 12 درصد کاهش دهد. دیلد به اکسید.

تنظیم دقیق فناوری های موجود

تیم تحقیقاتی شرکت ویچای پاور با صرف بیش از 500 روز تلاش فشرده برای بهینه سازی چهار سیستم حیاتی موتورهای دیزلی شامل تامین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک به این دستاورد دست یافتند.

محققان به طور موثر فناوری‌های احتراق را با انبساط بالا، فشار جریان مخلوط، تزریق سوخت با راندمان بالا و کاهش اصطکاک کم ایجاد کرده‌اند و توانستند برای اولین بار با افزایش 0.1 درصدی در هر بار به حد بازده حرارتی 53 درصد برسند. شکستن سطح جهان

محققان چینی می گویند این شاهکار با توانایی انسان برای به پایان رساندن دوی 100 متر در کمتر از 9 ثانیه قابل مقایسه است.

مصرف سوخت را کاهش دهید

با بهبود راندمان حرارتی از حدود 46 درصد به 53 درصد، اقتصاد موتورهای دیزلی را می توان تا حدود 14 درصد افزایش داد. این نوآوری باعث صرفه جویی در حدود 31 میلیون تن سوخت و کاهش انتشار 97 میلیون تن کربن می شود.

یک تراکتور سنگین با این موتور می تواند سالانه 250 هزار کیلومتر را طی کند و در عین حال 50 هزار لیتر در مصرف سوخت گازوئیل صرفه جویی کند که با احتساب قیمت سوخت، سالانه چندین هزار دلار برای صاحب تراکتور صرفه جویی می شود.

این پیشرفت تکنولوژی نه تنها به حمل و نقل، بلکه صنایع دیگر مانند ماشین آلات ساختمانی، تجهیزات کشاورزی، کشتی ها و تجهیزات تولید برق و سایر صنایع نیز سودمند خواهد بود.

۵۴۵۴

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا