اخبار ورزشی

“جواد نکونام” اصلی‌ترین مهره‌های استقلال را در لیست سیاه قرار داد!/ اسامی بازیکنان حذف شده

تاکنون چند بازیکن سرشناس در لیست اصلی جواد نکونام حضور دارند و فصل آینده به جز استقلال با لباس های این تیم به میدان خواهند رفت.

در باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس، لیست خروج و بازیکنانی که باید باشگاه‌های بزرگ پایتخت را ترک کنند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هواداران نیز علاقمند به آگاهی از نام بازیکنانی هستند که در فصل بعد باید با لباس تیم دیگری به میدان بروند.

پس از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، هواداران زیادی به دنبال راه اندازی لیست آرزوهای خود برای جذب بازیکنان جدید و البته فهرست خروجی این تیم هستند. اعلام اسامی افرادی که به دلایلی جایی در تفکرات سرمربی جوان جدید استقلال ندارند در نوع خود جالب خواهد بود.

گمانه زنی های زیادی در مورد لیست ورودی استقلال وجود دارد. بازیکنان مورد نظر نکونام هستند که قرار است درفت شوند اما در مورد لیست خروجی آبی ها و بازیکنانی که ممکن است فصل آینده در این ترکیب نباشند نیز اطلاعاتی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

*سید حسین حسینی:

کاپیتان استقلال که در فصل قهرمانی این تیم عملکرد بسیار خوبی داشت و با کلین شیت های متعدد یکی از عوامل قهرمانی بود، حالا شاید به پایان دوران حضورش در این تیم رسیده باشد. گلر با این تجربه که در دوران ورزشی خود صرفا برای انجام خدمت سربازی به ملوان رفت و در تمام سال های فوتبال حرفه ای خود عضوی از استقلال بود، اکنون در لیست استارت آبی ها قرار دارد و نکونام به دنبال آوردن یک بازیکن است. دروازه بان جدید

البته اگر استقلال نتواند دروازه بان جدیدی جذب کند، بعید نیست حسینی به کارش با آبی ها ادامه دهد اما تا اینجای کار، نظر نهایی نکونام جذب دروازه بان جدید است.

*عارف غلامی:

قرارداد این مدافع با استقلال به پایان رسیده و نکونام نمی خواهد در کنار او بماند. عارف نیز مانند حسینی پس از دربی با انتقاداتی مواجه شد. مدافعی که در طول فصل یکی از بازیکنان خوب آبی ها بود و عملکرد قابل قبولی داشت اما برخی ایرادات باعث شد تا در لیست اصلی این تیم قرار بگیرد.

عارف که با توجه به سن و سالش تجربه زیادی دارد و از دست دادن یک مدافع در این شرایط می تواند برای یک تیم گران تمام شود.

*مهدی مهدی پور:

یکی از مهره های کلیدی استقلال برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم جایی در ذهن نکونام برای فصل آینده ندارد. مهدی مهدی پور که زیر نظر ریکاردو ساپینتو نتوانست به مهره ثابت خط هافبک تبدیل شود، حالا باید تیم جدیدی برای خود پیدا کند.

این بازیکن اگرچه در لیگ گذشته و در بازی هایی که انجام داد تاثیرگذار بود اما نکونام برای خط هافبک تیمش ایده های دیگری دارد و به همین دلیل در لیست اصلی باشگاه قرار گرفته است.

* زبیر نیک نفس:

زوج دیگر هافبک تیم مجیدی نیز باید از استقلال جدا شوند. زبیر نیک نفس نیز مانند مهدی پور فصل گذشته کمتر بازی می کرد و ساپینتو تمایل داشت از بازیکنان مورد اعتماد خود مانند رضاوند و مهری استفاده کند و ترافیک در خط هافبک استقلال باعث شد فرصت زیادی برای خودنمایی پیدا نکند.

با وجود همکاری زبیر با نکونام در فولاد، سرمربی جدید استقلال قصد استفاده مجدد از شاگرد سابق خود را ندارد و همین موضوع باعث جدایی نیک نفس در روزهای آینده شده است.

*امید حمیدی فر:

در ادامه انقلاب نکونام در خط وسط راه خود را از استقلال هم جدا کرد. حامدی فر که در نیم فصل لیگ قبل به دنبال جدایی بود چندان مورد استفاده ساپینتو قرار نگرفت. آبی ها به دنبال این هستند که اگر حامدی فر طبق قوانین لیگ برتر به سهمیه بازیکنان بزرگسال دست پیدا کند، در لیست استارت قرار بگیرد. در غیر این صورت نکونام می تواند یک فرصت دیگر به این بازیکن جوان بدهد.

*سجاد شهبازاده:

در تابستان فصل گذشته، استقلال با خرید نخستین بازیکن خود، با آمار صفر گل زده، لیگ را به پایان رساند. این بازیکن که دو فصل قبل از آن به عنوان آقای گل لیگ شناخته می‌شد و برای پر کردن خلأی مهاجم گلزن تیم به استقلال پیوسته بود، توانست امید‌های مدیران تیم در جذب یک گلزن حرفه‌ای را برآورده نکند.

با اعلام جدایی سجاد شهباززاده مدت‌ها پیش، این خبر قابل پیش‌بینی بود. اما با توجه به قرارداد یک ساله‌اش با استقلال، مدیران باشگاه برای جلوگیری از جدایی توافقی باید با او مذاکره کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا