اخبار روز

انقلاب در فوتبال؛ تشخیص آفساید با آیفون!

در این سیستم، نمایش های سه بعدی دقیقی از هر بازیکن ایجاد می شود تا تشخیص آفساید برای داوران آسان شود.

به گزارش دیجیاتو، لیگ برتر انگلیس قراردادی را با شرکتی به نام Genius Sports امضا کرده است تا ده‌ها آیفون با مدل‌های یادگیری ماشینی را برای تشخیص خطاهای آفساید در زمین فوتبال به کار گیرد.

Genius Sports در مصاحبه ای به The Verge می گوید که فناوری تشخیص آفساید آن “فناوری آفساید نیمه کمکی” (SAOT) نامیده می شود. فناوری SAOT می‌تواند نمایش‌های سه‌بعدی دقیقی از هر بازیکن ایجاد کند و به داوران کمک می‌کند تا دقیقاً محل خط آفساید و نحوه قرارگیری بازیکنان نسبت به آن را تعیین کنند.

خطاهای آفساید را با آیفون خود تشخیص دهید

این به تعداد زیادی دوربین 4K نیاز دارد که استقرار آنها ممکن است گران باشد. Genius Sports توضیح می‌دهد که آن‌ها برای کاهش هزینه‌های فناوری به آیفون‌ها متوسل شدند. حتی در زمینه هایی مانند توسعه نرم افزار، کارمندان شرکت تا حد زیادی با آنها آشنا هستند.

هدف این پروژه استفاده از 24 تا 28 آیفون (عمدتا آیفون 15 پرو) برای اطمینان از پوشش یکسان قسمت پایین و لبه آن است. با استفاده از این رویکرد، فناوری تشخیص آفساید Genius Sports دارای “بین 7000 تا 10000” نقطه داده است که می تواند برای ایجاد نوعی شبکه سه بعدی مجازی برای هر بازیکن استفاده شود. با وجود این حجم از نقاط داده، بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم های قبلی مانند: ب غلبه بر تداخل نور.

علاوه بر این، آیفون‌ها می‌توانند با نرخ فریم بسیار بالا عکاسی کنند، و Genius قصد دارد با سرعت ۱۰۰ فریم در ثانیه عکاسی کند، اما ۲۰۰ فریم در ثانیه را نیز آزمایش کرده است.

به گفته Wired، این شرکت سیستم خود را در بازی‌های فوتبال در «چند فصل» آموزش داده است تا بتواند مشکلات و چالش‌های مرتبط با آن‌ها را حل کند.

خطاهای آفساید زیادی در مسابقات فوتبال وجود دارد، حتی با کمک داوران ویدیویی (VAR) که از دوربین ها و سیستم های یادگیری ماشینی استفاده می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا