سبک زندگی

انقلابی در زندگی دیابتی ها/ پایان آزمایش های مکرر قند خون و تزریق انسولین

به گزارش پی ام آپ، عملکرد این دستگاه بر اساس یک الگوریتم پیچیده و هوشمند است. سنسوری که روی بدن بیمار قرار می گیرد، سطح قند خون را همیشه اندازه گیری می کند. این داده ها به واحد پردازشگر ارسال می شود و الگوریتم بر این اساس دوز مناسب انسولین را با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند سن، وزن، سطح فعالیت و رژیم غذایی بیمار محاسبه می کند. سپس دوز دقیق انسولین به طور خودکار از طریق پمپ کوچکی که روی بدن قرار دارد تزریق می شود. به این ترتیب سطح قند خون در محدوده طبیعی و ایمن نگه داشته می شود.

به گزارش روزیاتو، بزرگترین مزیت این سیستم حذف تزریق دستی انسولین و آزمایشات مکرر خون است که برای بیماران دیابتی کاملا آزاردهنده و چالش برانگیز است. علاوه بر این، کنترل دقیق و فوری قند خون به لطف پانکراس مصنوعی از عوارض جدی کوتاه مدت و بلندمدت دیابت جلوگیری می کند. در واقع این فناوری نه تنها کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد، بلکه از بروز عوارض خطرناک نیز جلوگیری می کند.

کارشناسان معتقدند این فناوری آینده‌نگر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را تغییر خواهد داد، زیرا آزمایش‌های اولیه نشان داده‌اند که این فناوری نسبت به دستگاه‌های موجود در کنترل بیماری مؤثرتر است و نیاز به مداخله بیمار را کاهش می‌دهد.

دیابت یک بیماری دشوار است، اما این سیستم ها تفاوت قابل توجه و معناداری در زندگی بیماران ایجاد می کنند و سلامت کلی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت را بهبود می بخشند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا قصد دارد این دستگاه را در اختیار 150000 بیمار مبتلا به دیابت نوع 1 قرار دهد. این سازمان 2.5 میلیون پوند به مراکز بهداشتی محلی برای شناسایی بیماران مناسب در طول برنامه پنج ساله اختصاص داده است. انجمن های دیابت این اقدام را برای بیماران بسیار هیجان انگیز توصیف کردند.

انقلابی در زندگی دیابتی ها/ پایان آزمایش های مکرر قند خون و تزریق انسولین

این آژانس گفت که کودکان و نوجوانان، زنان باردار یا قصد باردار شدن و افرادی که در حال حاضر از پمپ های انسولین استفاده می کنند اولین گروه هایی هستند که به سیستم جدید دسترسی خواهند داشت که در مجموع شامل حدود 152000 نفر می شود.

۵۸۵۸

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا