اخبار روز

انقلابی در درمان خروپف با بالش هوشمند

فناوری جدید بالش هوشمند هوتی راه جدیدی برای درمان خروپف با استفاده از حسگرهای انعطاف پذیر و هوش مصنوعی ارائه می دهد. این بالش با تشخیص ارتعاشات ناشی از خروپف، موقعیت سر را به طور خودکار تنظیم کرده و راه هوایی را باز می کند.

محققان بالشی ابداع کرده اند که خروپف را تشخیص می دهد و سر کاربر را در موقعیت دیگری قرار می دهد تا راحت تر نفس بکشد.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش نیواطلس، این بالش که Hottie نام دارد، نسل جدید بالش های ضد خروپف محسوب می شود و به کاربر و همسایگانش اجازه می دهد تا بدون وسایل پیچیده راحت تر بخوابند.

البته بالش نامیدن این فناوری سودمندی واقعی آن را زیر سوال می برد. تیم تحقیقاتی هوتی اعلام کرده است که با موفقیت اولین محصول ضد خروپف را با فناوری حسگر انعطاف پذیر و بسیار حساس تولید کرده است.

دستگاه مورد بحث شبیه یک بالش فوم به نظر می رسد، اما مکانیسم ضد خروپف آن از فناوری هدایت استخوانی برای جمع آوری داده های مربوط به الگوی خواب کاربر استفاده می کند و اطلاعات به دست آمده از تلفن همراه را به یک کیسه هوا در عمق بالش می فرستد که به آرامی باد می شود و تغییر می کند. شکل می دهد این حالت خواب کاربر را کمی تغییر می دهد و راه های هوایی را باز می کند. سازندگان بالش ادعا می کنند که دو بالش که در کنار هم قرار می گیرند می توانند به طور همزمان بدون اختلال در خواندن داده ها کار کنند.

هنگامی که بالش از یک سنسور برای تشخیص ارتعاشات در استخوان ناشی از خروپف استفاده می کند، امواج صوتی با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل هوش مصنوعی مشاهده و تجزیه و تحلیل می شود. هنگامی که الگوهای خروپف و تنش مشاهده می شود، برنامه دستوراتی را به بالش می فرستد تا تغییرات لازم را انجام دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا