اخبار ارز دیجیتال

انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی؛ اتریوم به اتومبیل‌های تویوتا می‌آید!

شرکت خودروسازی تویوتا (Toyota) پس از تحقیقات بسیار در حوزه فناوری بلاکچین، اخیراً اعلام کرده که در حال بررسی استفاده از فناوری بلاکچین اتریوم در وسایل نقلیه خود است.

طبق گزارش‌ها، این شرکت در مورد چگونگی ادغام مفهوم تحرک (mobility) در بلاکچین‌های عمومی تحقیق می‌کند. این مفهوم که برای نخستین بار در آوریل سال گذشته معرفی شد، به منظور افزایش ارزش خودروها مطرح شده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، تویوتا در حال حاضر با چالش‌هایی در زمینه ایجاد حساب بلاکچین برای خودروها مواجه است. به عنوان مثال، در صورت بروز مشکل در دستگاه داخل خودرو، ممکن است حساب از بین برود.

برای حل این مشکل، این شرکت پیشنهاد کرده که حساب‌های مبتنی بر تحرک را با استفاده از استاندارد ERC-۴۳۳۷ اتریوم ایجاد کند. این استاندارد می‌تواند به بهبود تجربه کاربری و افزودن امکانات اضافی، مانند عملیات چند کاربره کمک کند.

در این طرح، کاربران خودرو، فروشندگان و سازمان‌های اداری می‌توانند در فرآیند تایید تراکنش‌ها مشارکت داشته باشند.

تویوتا سابقه طولانی در همکاری با شبکه‌های بلاکچینی دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ به عنوان اولین عضو صنعت خودروسازی به کنسرسیوم R۳ پیوست و در سال ۲۰۱۹ آزمایشگاه بلاکچین خود را تاسیس کرد تا کاربردهای ممکن این فناوری را در صنعت خودروسازی بررسی کند.

تویوتا همچنین سال گذشته از شبکه آستار (Astar)، یک پاراچین پولکادات، حمایت مالی کرد.

در همین راستا، تویوتا اخیرا از به‌روزرسانی EIP-۷۷۰۲ اتریوم استقبال کرده است. این به‌روزرسانی که هدف آن بهبود قابلیت همکاری و کارایی قراردادهای هوشمند است، توسط ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، در اوایل سال جاری پیشنهاد شد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا