اخبار روز سینما

انسان از طریق اهل بیت به مقام قرب می رسد زیارت عاشورا تحلیلی از تاریخ بیش از نیم قرن اسلام است.

رمضانی با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا تحلیل نیم قرنی از وقایع اسلامی است و نباید تنها به ظاهر آن توجه کرد، افزود: انسان از طریق اهل بیت(ع) به مقام قرب می رسد که در آن نقش دارد. ساختار بازی، رشد و روح انسان.

بازتاب آنلاین آیت الله «رضا رمضانی» امروز سه شنبه 5 دی تیر در سال 1403 در مراسم عزاداری عاشورای حسین علیه السلام که در حرم حضرت فاطمه اخری علیها السلام خواهر امام رشت برگزار شد، از فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام سخنانی را بیان کرد. او در شرایطی است که از خداوند طلب رحمت و مغفرت می کند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تبیین روایات متعدد درباره عظمت و شکوه واقعه عاشورا و عمق مصائب امام حسین(ع) پرداخت و به کتاب کامل زیارت اشاره کرد. که حاوی 500 روایت درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا است. وی گفت: بر اساس احادیث، جانداران و غیر جانداران اعم از جامدات، گیاهان و ملائکه در شهادت سیدالشهدا(ع) گریه می کنند.
وی افزود: این روایات نشان می دهد که مصیبت امام حسین(ع) فراتر از یک واقعه تاریخی بوده و بازتاب آن در تمام وجود دیده می شود.
آیت الله رمضانی با اشاره به مظلومیت و غم و اندوه واقعه عاشورا، اظهار داشت: بزرگی مصیبت امام حسین(ع) به حدی است که علما تاکید دارند در این روز به امام زمان(عج) صدقه داده شود. باید اهدا کند.»
آیت الله رمضانی با بیان اینکه از خداوند توفیق می خواهیم تا بتوانیم واقعه و فاجعه بزرگ عاشورا را به درستی درک کنیم، افزود: ائمه اطهار(ع) در رأس نظام رهبری الهی هستند و خداوند به اهل بیت به نماینده می دهد. جهت گیری بیت.
وی با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا تحلیل نیم قرنی از وقایع اسلامی است و نباید تنها به ظاهر آن توجه کرد، افزود: انسان از طریق اهل بیت(ع) به مقام قرب می رسد که در آن نقش دارد. ساختار بازی، رشد و روح انسان.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه مردم در طول زندگی مورد آزمایش خداوند قرار می گیرند و این آزمون ها در خدمت رشد انسان است.
وی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: برخی از مردم اهمیتی نمی دهند که در غزه چه اتفاقی می افتد و از میدان آزمایش دوری می کنند، در حالی که زیارت عاشورا انسان را برای ایستادن و مقابله با هر نوع خطری آماده می کند. ظلم و جنایت
آیت الله رمضانی در سخنانی به فضیلت و ثواب بزرگ زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: هرکس با توجه به توانایی و درک خود می تواند از این زیارت بهره مند شود، اما اگر زیارت به معنای واقعی باشد کلمه، پاداش های بی شماری برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با ذکر حدیثی از امام باقر (علیه السلام) گفت: اگر ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) را به درستی بداند از روی شور و شوق جان خود را فدا می کند.
وی ادامه داد: ثواب زیارت امام حسین (ع) معادل هزار حج، هزار عمره مقبول، هزار صدقه مقبول، فرستادن فرشتگان برای حفظ مردم، دادن عمل به دست راست، تنویر و روشنگری است. زائر و غیره
وی خاطرنشان کرد: اگر معرفت خدا و تقوای الهی، محبت به پیامبر اکرم (ص)، گذشت و گذشت و گفتار صحیح داشته باشد، آمرزیده می شود.
آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمنان امام حسین(ع) در صدد تخریب دین هستند، افزودند: زیارت عاشورا ما را فعال می کند و حضور در مجالس حسینی(ع) باعث تحول در فکر و عقیده ما می شود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه ای بود که جهان را تغییر داد و جغرافیای مقاومت را توسعه داد، تصریح کرد: امام خمینی(س) به راه خود و ملت خود ایمان آوردند و اسلام را وارد جامعه کردند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به برکت عاشورا امروز بیداری در آمریکای لاتین و جهان به وجود آمده است و در خیابان های کشورهای اروپایی و آمریکایی عزاداری بزرگ برای امام برپا شده است. «حسین (ع) ثبت شده است.
آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما قاطعانه با هر نوع ظلم اعم از قدرت و ثروت و با فریب و تقلب مخالفیم و باید عاملان این رفتارها را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم، گفت: مجاهدان فلسطینی الگوی موفقی هستند. فیلد هستند.»
وی با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه افزود: رژیم صهیونیستی به بیانیه ها و قطعنامه های بین المللی توجهی نمی کند و حامیان آن از حق وتو برای سرکوب ملت ها سوء استفاده می کنند.
آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و حامیان آن در برابر شهادت فرزندان حرفی ندارند و این ظلم به بشریت باید پایان یابد، تاکید کرد: اندیشه عاشورا، اندیشه جهل زدایی و مبارزه با ظلم است.
وی در پایان به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و تصریح کرد: نمی شود در مورد عاشورا صحبت کرد اما در مورد مدافعان حرم اهل بیت(ع) چیزی نگفته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا