اخبار روز

انزونزی به سپاهان آمد. بزرگترین ستاره تاریخ لیگ برتر؟

هافبک سابق تیم ملی فرانسه به عقد قرارداد با باشگاه سپاهان نزدیک است و حضور او در لیگ برتر فوتبال را می توان بهترین عملکرد یک بازیکن خارجی در ایران دانست.

به گزارش مهر استیون انزونزی، هافبک سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که با این تیم در جام جهانی 2018 روسیه قهرمان شد، پس از توافق اولیه با مدیران باشگاه سپاهان شنبه گذشته برای پیوستن به این تیم و امضای قرارداد قرارداد مرداد وی پس از انجام تست های پزشکی راهی اصفهان شد تا قرارداد خود را با آن باشگاه امضا کند.

تیم فوتبال سپاهان در سال های اخیر بازیکنان خارجی زیادی را به خود دیده است که اکثر آنها کیفیت لازم را نداشتند. مهر در روز یازدهم اسفند 1402 گزارش به آنها ارائه شد.

یکی یکی از بازیکنانی که در سال 1401 با رزومه بسیار خوبی به سپاهان رفت «مانوئل فرناندز» پرتغالی بود. بازیکنی که در دوران حرفه ای خود در تیم های معروفی مانند بنفیکا، اورتون، والنسیا، واتفورد و بشیکتاش حضور داشت و همچنین در تمامی رده های ملی برای پرتغالی ها حضور داشت و سه گل داخلی به ثمر رساند، نیز در آمار او قرار داشت.

این بازیکن توانست در یک فصل 14 بازی برای سپاهان انجام دهد و در بازی با نساجی برای این تیم گلزنی کند اما نتوانست در این تیم به کار خود ادامه دهد و از این تیم جدا شد. با توجه به رزومه خوب این بازیکن، هواداران سپاهان امیدوار بودند که او بتواند در خط هافبک نقش تاثیرگذاری برای تیمشان داشته باشد اما او فقط یک نیم فصل در سپاهان ماند و خیلی زود از فوتبال ایران خداحافظی کرد.

“استیون انزونزی” که در خط هافبک نیز بازی می کند، در گذشته از تیم هایی مانند آمیان، استوک سیتی، سویا، رم، گالاتاسرای و رن دیدن کرده است. او 35 سال سن دارد و 20 بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داده اما گلی نزده است.

این بازیکنان در شرایطی به فوتبال ایران آمده اند که سال های پایانی فوتبال خود را تجربه می کنند و در سال های اخیر نتوانسته اند در دسته اول فوتبال اروپا حضور داشته باشند. به عنوان مثال، «مانوئل فرناندز» قبل از انتقال به سپاهان در تیم یونانی «آپولون اسمیرنیس» بازی می کرد و «انزونزی» فصل گذشته در «کونیه اسپور» بازی می کرد.

بی کیفیتی زمین نقش جهان این روزها به چالشی برای مدیران باشگاه سپاهان تبدیل شده است و کادرفنی این تیم باید به بازیکنان مسن تری مانند آنزونزی که بیشتر از سایر بازیکنان در معرض خطر مصدومیت هستند، توجه کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا