اخبار روز

انحصار تبلیغات محیطی در اختیار سازمان لیگ؛ شفافیت مالی یا آدرس اشتباه؟

با وجود انتقادات فراوان به سازمان لیگ فوتبال به دلیل شفاف نبودن تبلیغات محیطی، مسئولان این سازمان آدرس اشتباه را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش تسنیم، سازمان لیگ فوتبال ایران در ماده 41 دستورالعمل به باشگاه های لیگ برتری برای فصل آینده لیگ برتر به صراحت اعلام کرده است: سازمان لیگ می تواند قراردادهای تجاری منعقد کند و این قراردادها برای باشگاه ها لازم الاتباع است. باشگاه ها وقتی در لیگ برتر بازی می کنند باید به آن احترام بگذارند. همچنین کلیه حقوق تبلیغات در ورزشگاه های بازی های لیگ متعلق به سازمان لیگ است و باشگاه ها موظف به رعایت قراردادهای مالی، بازرگانی، صدا و سیما، مخابرات، دیجیتال و سایر قراردادهای مالی و بازرگانی سازمان لیگ هستند.

در حالی که در این قانون به صراحت بر انحصار تبلیغات محیطی سازمان لیگ تاکید شده و این موضوع مورد انتقاد کارشناسان، رسانه ها و برخی باشگاه های لیگ برتری قرار گرفته است، اکبر شکاری، خزانه دار سازمان لیگ در خصوص تبلیغات محیطی اظهاراتی را مطرح کرد که به نظر می رسد بیشتر هدفمند باشد. بنابراین آدرس اشتباه دادن به فوتبالیست ها بیش از یک توضیح ساده است!

خزانه دار سازمان لیگ در بخشی از سخنان خود گفت: اخیرا عده ای که اطلاعات کافی در خصوص تبلیغات محیطی ندارند، اظهارنظرهایی می کنند که کاملاً خلاف واقع است. چون در اجرای تبلیغات محیطی هیچ تغییری نکرده و مثل قبل انجام می شود و ممکن است برخی از دوستان دچار سوءتفاهم شده باشند; زیرا ماده 41 بخشنامه معاهده از تبلیغات محیطی صحبت می کند که موضوع جدیدی نیست زیرا طبق ماده 22 آیین نامه مسابقات 2018 و آیین نامه لیگ برتر این امر پس از سال های گذشته انجام می شود و در این بخشنامه تمرکز بر روی مجوزهای قبلی صادر شده خواهد بود تا 75 درصد تبلیغات محیطی متعلق به باشگاه ها باشد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می شود.

این مسئول ظاهراً با بیان موضع مسئولان ارشد سازمان لیگ، گفته است که اگرچه برخی افراد بدون داشتن اطلاعات کافی اظهار نظر می کنند، اما به نظر می رسد خودش اطلاعات چندان درستی ندارد. سوال مهم او و دیگر مسئولان سازمان لیگ این است که آیا قانون انحصار در تبلیغات محیطی و الزام باشگاه ها به رعایت قراردادهای سازمان لیگ موضوع جدیدی نیست؟

اکبر شکاری به عنوان خزانه دار سازمان لیگ در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که این سازمان در قبال کلیه ذینفعان اعم از کانون، باشگاه های لیگ برتری، لیگ یک و همچنین انجمن های فوتبال استان ها مسئول حساب های موقت است. و صحت درآمد تخصیص یافته با توجه به وظایف خود. صحبت های خزانه دار فدراسیون فوتبال به این معناست که سازمان لیگ همچنان قصد ندارد اسناد مالی سال گذشته خود را به صورت شفاف در سایت این سازمان منتشر کند و دلیل این امر مشخص نیست.

سازمان لیگ که در سال های اخیر بارها به دلیل عدم شفافیت در مسائل مالی مورد انتقاد قرار گرفته است، توصیه می کند علاوه بر ارائه، بهتر است به جای ارائه اسناد مالی، اسناد مالی خود را به صورت شفاف در سایت رسمی منتشر کند. مخاطب یک آدرس دروغین برای گذاشتن آنها در باشگاه ها، به طوری که همه غش کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا