اخبار روز سینما جهان

انتخاب 5 چهره مولف سال توسط انجمن کارگردان های آمریکا!/جزئیات

مهر نوشت:گرتا گرویگ و کریستوفر نولان، فیلمسازان پرفروش ترین فیلم ها «باربی» و «اوپنهایمر»، در قسمت بهترین کارگردانی هفتاد و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) هم با هم رقابت می‌کنند.

انجمن کارگردانان آمریکا نامزد 5 کارگردان از جمله  مارتین اسکورسیزی برای «قاتلان ماه کامل»، یورگوس لانتیموس برای «بیچارگان» و الکساندر پین برای «جاماندگان» را همراه گرتا گرویک برای «باربی» و کریستوفر نولان برای «اوپنهایمر» نامزد جایزه خود کرد.

لزلی لینکا گلاتر رئیس انجمن کارگردانان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در سالی پر از فیلم‌های خارق‌العاده، اعضای انجمن گروهی باورنکردنی از چهره‌های مؤلف را نامزد کرده‌اند. چهره‌هایی که فیلم‌هایشان مهارت‌های فنی را با بینش‌های هنری منحصربه‌فرد ترکیب می‌کرد تا عمق تجربیات بشری را به تصویر بکشد و تأثیری ماندگار بر مخاطبان سراسر جهان بر جای گذاشت. به این کارگردانان بزرگ به خاطر نامزدی شایسته شان تبریک می گویم.

نامزدهای جایزه DGA در اسکار نیز شانس بالایی دارند.

از چهره‌های برجسته سال که در فهرست گم شده‌اند، می‌توان به جاناتان گلیزر برای «منطقه مورد علاقه»، بردلی کوپر برای «مایسترو»، ژوستین تریه برای «آناتومی یک سقوط» و سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته» اشاره کرد.

نولان اخیراً با پشت سر گذاشتنبردلی کوپر، گرویگ، لانتیموس، اسکورسیزی و سانگ برنده جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی شده است. اما هیئت رای گیری گلدن گلوب، که از روزنامه نگاران تشکیل شده است، با جوایز DGA و جوایز آکادمی که توسط خود متخصصان صنعت رای می گیرند، همپوشانی ندارد.

در رقابت فیلمسازان اول، کورد جفرسون برای فیلم طنز «داستان آمریکایی»، مانوئلا مارتلی برای فیلم هیجانی سیاسی «شیلی 76»،  نورا نیاساری برای فیلم نیمه اتوبیوگرافیک «شیدا»، ای‌وی راکول برای  «هزار و یک»  نامزد شدند. و سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته» نامزد شدند.

نامزدهای بخش تلویزیون پیشتر اعلام شده بودند و «جانشینی» شبکه اچ‌بی‌او در 4 رشته نامزد شده بود. رقبای دیگر  «آخرین بازماندگان ما»، «تد لاسو» و مینی سریال اپل «درس های شیمی» بودند.

برندگان در مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانان در 10 فوریه (21 بهمن) معرفی خواهد شد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا