اخبار روز

انتقال سهام متوفی به وراث قانونی


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایرنا، فرزانه یاری اظهار داشت: بررسی های لازم برای ایجاد امکان واگذاری سهام متوفیان به وراث قانونی بلافاصله پس از تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی آزادسازی صورت می گیرد. سهام تصویب شد توسط شورای عالی بورس 4 مرداد وی بیان کرد: بر اساس تبصره‌های 2 و 4 ماده 2 آیین‌نامه مذکور، جامعه سپرده‌گذاری مرکزی با دریافت خدمات اطلاعاتی لازم از قوه قضائیه و سازمان خصوصی‌سازی، باید در واگذاری سهام متوفی اقدام کند، به همین دلیل تکلیف قانونی شرکت امانت داری از همان روزهای اول پیگیری ها و تعاملات لازم با دو موسسه فوق الذکر آغاز شد و جلسات فشرده مشترک کارشناسان برگزار شد.

اقدامات لازم برای انتقال

بیان کرد: با توجه به نتایج پیگیری ها و جلسات انجام شده مقرر شد با توجه به سهامداران متوفی و ​​وراث قانونی وی، اطلاع رسانی صحت به صورت متمرکز و به گونه ای ضروری است که فرآیند واگذاری انجام شود. را می توان انجام داد. طبق کلیه قوانین و مقررات و بدون نیاز به مراجعه شخصی انجام می شود، مشکلی از نظر ارث وجود ندارد، لذا متعاقباً شرکت سپرده گذاری مرکزی با انجام پیگیری های لازم و ارائه مشکل از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار، به عنوان نهاد ناظر، موفق به اتخاذ مصوبه ای شد که به موجب آن به شرکت سپرده گذاری این مرکز اجازه داده شد تا با استفاده از ظرفیت همکاری شرکت های کارگزاری نسبت به واگذاری سهام متوفیان اقدامات لازم را انجام دهد.

برگزاری جلسات آموزشی برای کارگزاران

یاری خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات مشترکی به منظور آشنایی کارگزاری ها با الزامات قانونی لازم در نظر گرفته شده توسط جامعه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با مدیریت معاونت توسعه فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شده است. شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طی روزهای آتی با صدور اطلاعیه ای از کلیه وراث جهت طرح دعوی با مراجعه به شرکت های کمیسیون منتخب دعوت به عمل می آورد.

جزئیات انتقال سهام از متوفی به ورثه

معاون حقوقی سپرده گذاری مرکزی در خصوص جزئیات واگذاری سهام از متوفی به وراث گفت: طبق روند طراحی شده یکی از وراثی که باید قبلا در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده باشد، می تواند. با وارد کردن اطلاعات لازم از جمله کد ملیت متوفی، تاریخ تولد متوفی و ​​تاریخ فوت متوفی، به بخش “مسائل املاک متوفی” در پورتال سهامداران بازار سرمایه یکپارچه DDN به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه کنید. متوفی می توانند اطلاعاتی در مورد زمان مراجعه به شرکت های کارگزاری برای تشکیل پرونده به دست آورند.

مدارک مورد نیاز

یاری در خصوص مدارک لازم برای ارسال به کارگزاری ها گفت: یکی از وراث که سجامی است با همراه داشتن عکس کارت ملی و شناسنامه متوفی اصل یا عکس برابر با اصل ملیت. کارت و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث مندرج در گواهی محدودیت وراثت، اصل یا کپی اصل گواهی حصر وراثت و احتمالاً وصیت متوفی به یکی از شعب کارگزاری منتخب قابل مراجعه است.

همچنین بیان داشت: در پی درخواست وراث متقاضی، نمایندگی منتخب پس از بررسی مدارک دریافتی، تحلیل ها و بررسی های قانونی لازم را انجام داده و طبق روال ابلاغی، اطلاعات مورد نیاز را در سامانه طراحی شده به منظور درج می کند. . ضمناً پس از طی مراحل انتقال سهام از کد سهامی متوفی به کد سهامی وراث، پیامکی به شماره تلفن همراه وراث متقاضی ارسال می شود.

اخبار را فقط از منابع رسمی دنبال کنید.

معاون حقوقی سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه در خاتمه تاکید کرد: وراث سهامداران عدالت تنها از طریق اطلاعیه های سپرده گذاری مرکزی تسویه اوراق بهادار و وجوه که از طرق مورد اعتماد منتشر می شود، اخبار رسمی و معتبر را پیگیری کنند. تكميل و تنظيم مدارك توضيحي ورثه و ورثه آن دسته از سهامداران متوفي كه تاكنون گواهي محدوديت وراثت آنها اخذ نشده است براي داشتن گواهي فوت، شناسنامه الزامي است. متوفی، سند قرارداد یا رونوشت آن، شناسنامه وراث و وصیت متوفی (در صورت وجود) باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و مراحل صدور گواهی محدودیت وراثت را پیگیری کنند. که یکی از اصلی ترین رویه های ضروری است. اسنادی در روند انتقال سهام متوفی به وراث.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا