اخبار روز

انتقاد تند روزنامه اصولگرا از تجمعات حجاب در ورزشگاه آزادی: این تجمعات کمکی به حل مشکل حجاب نمی کند، مردم نیامدند و صندلی های خالی را نمی توان پنهان کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، با توجه به اتفاقات مهمی که در کشور می گذرد، سوال اصلی این است که چنین رویداد اجتماعی با چه هدفی و با چه هدفی برگزار شده است؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: «مشکل حجاب و حجاب بیش از آنکه یک قانون باشد، ابعاد فرهنگی گسترده‌ای دارد و تلاش برای دوقطبی‌کردن جامعه در بحث حجاب، کار ویژه‌ای بود.» -رسانه های زبان در سال های اخیر که به شورش های پاییز 1401 ختم شد. نکته مهم این است که در تمام این مدت عدم کار فرهنگی عمیق و موثر در موضوع حجاب در جامعه احساس می شد و برخورد قهرآمیز و قانونی با این موضوع بیش از ابعاد فرهنگی آن به چشم می خورد.

این رویکرد قهری همچنان بر رویه فرهنگی موضوع حجاب تأثیر می گذارد، اما در سال های اخیر در مناسبت های مختلف تجمعات و تجمعاتی به بهانه حمایت و ترویج حجاب برگزار شده است.

دیدار روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی را می توان در چارچوب یک کار فرهنگی قرار داد که البته در مقطعی با استقبال حزب الله مواجه شد. در برگزاری این نشست تاثیر رسانه ای آن بیشتر از تاثیر فرهنگی آن بود. حضور جمع کثیری از بدنه عقیدتی مانع از ادعای اقلیت نشان دادن این طیف شد و به نوعی تقابل با عملکرد رسانه های فارسی زبان تلقی شد اما برگزاری همین جلسه در روز پنجشنبه سوالاتی را مطرح می کند.

اولین نکته برگزاری این جلسه در روزهای اولیه است مرداد ماه و با وجود اینکه حتی ادارات به دلیل گرما نیمه تعطیل هستند و دمای هوا به حدی نگران کننده است که حتی مسابقات فوتبال نیز لغو شده است، هدف از برگزاری این جلسه در محوطه باز استادیوم چیست؟ با توجه به شرایط، بهتر بود جلسه در یک اتاق سرپوشیده با تهویه مناسب برگزار می شد تا خطری برای حاضران وجود نداشته باشد.

همچنین زمان برگزاری این نشست نیز جای سوال دارد. در شرایطی که هنوز فضای سیاسی کشور از انتخابات و رویدادهای رقابتی آن فاصله نگرفته است و انتقادات در درون جبهه انقلاب از اقدامات این جبهه در فضای انتخاباتی که منجر به حذف آن شد، ادامه دارد، این سوال مطرح می شود که کدام فرهنگی و … عملکرد رسانه این است آیا این تجمع برگزار شد؟ چه ربط اساسی در شرایط فعلی کشور دارد؟

گذشته از کارکرد رسانه ای موقتی که دارد، آیا تأثیر مثبت یا منفی بر جامعه داشته است؟ جدای از اینکه این اقدامات را اساساً می توان کار فرهنگی یا صرفاً رسانه ای توصیف کرد، برگزاری این جلسات با هر جهتی که باشد باید مؤثر باشد و در جامعه واکنش ایجاد کند، در غیر این صورت برگزاری یا عدم برگزاری آن باعث می شود. ارتباط کمی دارند.

به نظر می رسد بی توجهی به عوامل و مولفه های اساسی مورد نیاز برای برگزاری جلسه باعث شده است که تجمع ورزشگاه آزادی حتی در بدنه عقیدتی بازخورد چندان مثبتی نداشته باشد و برگزارکنندگان این جلسه مورد انتقاد قرار گیرند . به همین دلیل جمعیت قابل توجهی در ورزشگاه حاضر نشد. قسمت های خالی ورزشگاه نمی توانست از دید دوربین ها پنهان بماند. این امر می تواند منجر به تبدیل این جامعه به نقطه مقابل خود شود و فرصتی را برای رسانه های فارسی زبان فراهم کند تا با تکیه بر جمعیت حاضر در ورزشگاه و تداوم تاکید بر نمایندگی اقلیت بدنه ایدئولوژیک این تصویر را به کل جامعه نشان دهند. انجمن .

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا