پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

تسنیم نوشت: در روزهایی که بزرگ‌ترین مجریان تلویزیون (نوروز و رمضان) را تماشا می‌کردیم، بیشتر برنامه‌ها یا جنگ‌های شبانه جذاب‌تر از سریال‌ها بود. البته «زیرزمینی 4» مانند فصل های قبل با استقبال مردم مواجه شده است.

امسال با توجه به شروع ماه مبارک رمضان سریال جدید تلویزیونی که برای نوروز آماده شده زودتر از راه رسید. این بار البته نمی توان اسمش را مسابقه گذاشت، فقط می توان آن را «زیرخاکی 4» دنبال کرد. سریالی که همچنان محبوب است.

با توجه به ماجرای ابوالقاسم طالبی و تبلیغات عجیب درباره «هفت سر اژدها»، انتظار می رفت سریال پرمخاطب تری ببینیم، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. این ضعف و انتقاد نه تنها از سوی اصحاب رسانه مطرح می شود، بلکه در میان نظرات کاربران شبکه های اجتماعی، گاف های صحنه ای ویروسی این سریال، انتقاد از دیالوگ های آماتوری بازیگران و بسیاری موارد دیگر کاملا مشهود است. «هفت سر اژدها» تا کنون آن طور که از فضا و فضا پیداست نتوانسته به موفقیتی که باید دست یابد.

اما «زیرخاکی» پس از مدتی با پخش فصل چهارم این سریال به کار خود ادامه می دهد و پاسخ می دهد. این در دنیای زیرزمینی عجیب است، اما چرا؟ می توان گفت سریال های چند فصلی زیادی بوده که فصل به فصل در حال بهبود بوده است، مثلاً در تلویزیون خودمان پایتخت! اما زیرخی با تمام هیت های چند فصلی تفاوت زیادی دارد. آن‌ها خرده‌روایت‌های زیادی دارند و البته شخصیت‌هایی که بار جذابیت را بینشان تقسیم می‌کنند، اما زیرخاکی در خصوصی‌ترین شکل ممکن، بدون اینکه داستان فری‌برز را زیاد از بین ببرند، جذاب است و شوخی‌های او کارساز است. .

متن فرعی بدون تمجید معمول می تواند مصداق تخلف باشد. لازم نیست در داستانت ارسطو را در کنار نقی داشته باشی، باید رحمت، لطف موسی و حتی غلبه وجود داشته باشد، در زیر زمین بالاخره یک پری در کنار فریبرز است، اما داستان حرکت دارد و کار به این نام است. . چطور ممکنه؟ جلیل سامان دقیقا چه کرد؟

داستان از این قرار است که «زیرخاکی» پر از موقعیت های خلاقانه است، طراحی فیلمنامه به گونه ای است که خود موقعیت عامل اصلی است. الگوی موقعیت اشتباه و ترکیب آن موقعیت با حماقت فریبرز، هر بار با تماشاگر بازی می کند و خنده را نیز برمی انگیزد. به محل قول های فریبرز در روستا نگاه کنید، خود لوکیشن آنقدر جذاب است که هر چیزی به آن اضافه شود (مثل بازی پژمان) ارزش افزوده دارد، در سرقت بانک هم همین اتفاق می افتد.

یک گروه سیاسی، ایده فریبرز برای ورود به سینما و سپس به مشکل خوردن. یک لحن کاملاً پارودیک و موقعیتی که کار می کند زیرا ایده ای بدیع دارد. جالب است که جلیل سامان لبه گاهی در ایده های خلاقانه اش تپ می کند، آن سکانس تخم مرغ شکستن بهراد خرازی هم اینستاگرام پسند بود، چون کنایه در آن بود. ایده هم سرگرم کننده بود و هم بهراد خرازی پس از سال ها غیبت، تلاقی سه عنصر کاری را فاش کرده بود! خیلی شلوغ و شلوغ است.

در حالی که بازار توییتر برای حضور پرشورها روی صحنه، وسایل و نقش های دیگر روی صحنه سریال ها و فیلم ها داغ است. تا اینجای کار، «هفت سر اژدها» ابوالقاسم طالبی بیشترین اشتباهات را به خود اختصاص داده است. چرا که امروزه هر حساب توییتری به عنوان یک منتقد سخت گیر هر لحظه می تواند یک اثر هنری را زیر چاقو بگذارد! کافی است کوچکترین اشتباهی مرتکب شود تا اثر و صاحب اثر از بین برود. حالا تصور کنید مجموعه ای ساخته اید که در زمان دیگری اتفاق می افتد! همه ملت دهه شصت و عناصر آن را می شناسند، همین بس که در این سال ها از طریق شبکه های اجتماعی ترانه های آن دهه بازنشر شده است، حالا در چنین فضای زیرزمینی، جلیل سامان رفتاری جذاب و در عین حال نه اشتباه و در عین حال، و مهمتر از آن، صحنه سازی یا ساختگی به نظر نمی رسد. این یعنی خود دهه شصتی‌ها، مثل آن سکانس کباب سه نفره خانواده فریبرز، انگار که ما وارد ماشین زمان شده‌ایم و واقعاً به گذشته برگشته‌ایم!

پینگ پنگ بسیار آرام و جمشیدی است.

تقریباً از اواسط امسال بود که احساس می شد پژمان ممکن است کمی تکرار شود، اما به نظر می رسد جلیل سامان کاملا دست مخاطب را روی پژمان جمشیدی خوانده و حالا می توان گفت به «زیرخاکی» تغییر نام داده است. . 4. از طرفی ژاله صامتی دیوانه وار پینگ پنگی شبیه پژمان خلق کرده است که به لطف روان و پر از آن. مهر سریال جذاب است. عاشقانه ساده و ملموس فریبرز و پری، حتی در تربیت فرزندشان، بسیار آسان، بی تکلف و صمیمی است و یادآور سبکی از زندگی است که این روزها در هیاهوی زندگی روزمره گم شده است. زیرخاکی 4 با این کیفیت بازیگری و موقعیت های بی عیب و نقص به نظر می رسد تا اینجای کار دستش را زده است.

باید منتظر ماند و دید آیا در ادامه سریال می توانند با شبکه یک زیرخاکی رقابت داشته باشند یا همچنان شاهد آن خواهیم بود. اکثر مخاطبان (طبق نظرات و نظرات در فضای مجازی) از افطار تا زمان تماشای «زیرخاکی» برای تماشای سریال قدیمی ماه رمضان که شبکه آی فیلم روی آنتن می رود؟ البته باید قسمت های بیشتری از سریال های جدید پخش شود تا بتوان آن ها را از ابعاد مختلف ارزیابی کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *