اخبار روز سینما

انتقاد از خبرگزاری حوزه در شبکه نمایش خانگی: در این سریال زندگی های فلاکت باری را با پرداختن اغراق آمیز و گاه مغرضانه به مقوله فقر و معضلات اجتماعی به تصویر می کشند.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

خبرگزاری «حوزه» نوشت: بحث هزینه تولید و نمایش این آثار یک طرف ماجرا است و طرف دیگر ماجرا که از اهمیت بیشتری برخوردار است، پیامی است که این گونه آثار به مخاطبان خود می دهند و در پس تولید و عرضه این نوع محصولات چه فکری ترویج خواهد شد.

مدتی پیش خبری در رسانه ها منتشر شد که برای ساخت هر قسمت از سریال به طور متوسط ​​3 تا 5 میلیارد تومان هزینه می شود و طبیعتاً بخش قابل توجهی از این هزینه سرسام آور صرف پرداخت دستمزد بازیگران می شود. یا به درستی سلبریتی ها.

به عنوان مثال اگر یک مجموعه تلویزیونی 15 قسمتی داشته باشد به طور متوسط ​​60 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه می شود.

بحث در مورد هزینه تولید و نمایش این آثار یک طرف ماجراست و طرف دیگر ماجرا که از اهمیت بیشتری برخوردار است پیامی است که این گونه آثار به مخاطبان خود ارسال می کنند و اینکه چه افکاری پشت تولید وجود دارد. . و عرضه این گونه محصولات برای ترویج است.

با نگاهی اجمالی به آثار شبکه نمایش خانگی از ابتدای پخش این شبکه در سال 1388 با تولید و پخش سریال قلب یخی تا به امروز که سریال هایی چون «عفی تهران»، «جنگل آسفالت» و. .. می توان به اختصار به نکاتی اشاره کرد که ارتباط تنگاتنگی با مقوله سبک زندگی و نوع نگرش به این موضوع دارد و از این منظر می توان تا حدودی به این سوال پاسخ داد که افکار و عقاید چیست. از آثار شبکه نمایش خانگی موروج؟

1- اگرچه برخی سریال‌ها در سال‌های اخیر به ترویج زندگی‌های مجلل پرداخته‌اند، اما در عین حال مجموعه‌ای از آثار با اغراق‌آمیز و بعضاً پرداختن مغرضانه به مقوله فقر و معضلات اجتماعی، زندگی‌های فلاکت‌بار را به تصویر کشیده‌اند. البته آنها هم بی انصافی کرده اند. کنایه ها و انتقاداتی در مورد وضعیت معیشتی پس از انقلاب که نیاز به بحث مفصل و عمیق خود دارد.

3- عادی سازی روابط افراد در خانواده و حتی بین زوجین از دیگر آثار نامطلوب بسیاری از سریال های تلویزیونی خانگی است که بسیاری از جامعه شناسان دینی نسبت به ترویج روابط آزاد خارج از چارچوب ازدواج هشدار داده اند. در این سریال و دادن.

واقعیت تلخ این است که شبکه خانواده و انسجام آن در این سریال ها حداقلی است که بیشتر زندگی افرادی را که در یک خانه زندگی می کنند بدون هیچ نوع رابطه ای به تصویر می کشد.

5- استفاده از الفاظ مذموم، الفاظ بد و توهین های متعدد از ویژگی های غیرقابل انکار برخی از این سریال هاست و طبیعتا تداوم این وضعیت بر فرهنگ عمومی جامعه اثر نامطلوبی دارد.

6- به هر حال انکارناپذیر و تلخ است که شبکه تلویزیونی داخلی مدیون نگاه تجاری به حوزه فرهنگ است; نگاه و نگرشی که به اختصار می توان به برخی از آثار آن اشاره کرد، از جمله تجمل گرایی و ایجاد ناامیدی در بین جوانان، تمرکز نگاه جنسیتی به زنان و دختران برخاسته از فرهنگ غرب و البته مخالفت با سیگار ایرانی و فرهنگ اسلامی در پرتو اشاعه اندیشه غربی.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا