اخبار روز

انتقاد از تاخیر در تشکیل دولت چهاردهم: با تسریع در تشکیل کابینه از ادامه تخلفات دولت قبل جلوگیری کنید.

به گزارش بازتاب آنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی ایران نوشت: این ضرر از دو قسمت تشکیل شده است: یک قسمت اقدامات غیرقانونی است که در برخی از مؤسسات صورت می گیرد و بخش دیگر غیرقانونی است که ضرر و زیان آن کمتر از اینها نیست. اقدامات غیرقانونی

ما همچنین می دانیم که عبور لیست کابینه از موانعی که بر سر راه آن قرار دارد با چالش های زیادی همراه است، اما راهی جز اولویت بندی این موضوع مهم وجود ندارد. دوران گذار از برزخ کنونی تا روی کار آمدن دولت چهاردهم به این دلیل نیست که ممکن است افراد در دولت مشکلاتی داشته باشند که انشاءالله نداشته باشند، بلکه تصمیم گیری و اقدامات لازم در آن بسیار مهم است. زمان حساسی برای کشور است.

عمده اشتباهات کمیته های شورای راهبری دولت چهاردهم در شناسایی افراد پیشنهادی برای تکمیل وزارتخانه ها یکی این یکی از عوامل کاهش سرعت مسیر است. سهمیه‌های اقلیت، قومی و جنسیتی با عدالت و شایستگی در تضاد است. علاوه بر این، محدودیت‌های جناحی و حزبی و افراد بزرگ نیز تأثیر مثبتی بر کار کمیته داشت و فهرست پیشنهادی را تحت تأثیر قرار داد. از دیگر عوامل تاخیری می توان به ملاحظات خودساخته مانند تشکیل کابینه وحدت ملی اشاره کرد. اگر در آن زمان ملاک اصلی فقط کارایی و سلامتی بود، اولاً کار به سرعت پیش می رفت، ثانیاً مبنایی برای سهمیه بندی و طمع این و آن وجود نداشت و ثالثاً وجود نداشت. مبنایی برای انتخاب شایسته اجماع ملی حاصل می شد. شیردل می خواهد در چنین نقطه ای باشد که ظاهرا وجود ندارد.

با توجه به این فهرست که بر اساس چنین دیدگاهی بی اساس است، طبیعی است که رئیس جمهور پزشکیان عبور از پاس های بعدی دشوار خواهد بود و ممکن است با تاخیر انجام شود. پیش‌بینی می‌شد با بهره‌گیری از فرصت 22 روزه بین مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تا مراسم تحلیف، فهرست اعضای پیشنهادی کابینه به مجلس ارائه شود و دولت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود. نه تنها این انتظار برآورده نشده است، بلکه هنوز چشم انداز روشنی برای پیشرفت در جهت تشکیل دولت وجود ندارد.

یقیناً آقای رئیس جمهور از برخی اقدامات در حوزه امتیازات، صدور مجوز، واگذاری های داخلی و خارجی، هزینه های فراقانونی و تصمیم گیری مغایر با سیاست های ابلاغی دولت چهاردهم اطلاع دارند. اگرچه در شرایط کنونی آقای رئیس جمهور در صورت تمایل می تواند از این اقدامات جلوگیری کند، اما عدم وجود مانع ممکن است به این معنا باشد که ساختار لازم برای تصمیم گیری، اجرا و اجرا را ندارد.

برای جلوگیری از این گونه اقدامات، نیازی به جنگ و نبرد نیست. وقتی دولت جدید تشکیل شود قطعاً این بزرگواران به طور کامل وجود خواهند داشت و به همین دلیل ما اصرار داریم که آقای رئیس جمهور هر چه زودتر برای تشکیل کابینه اقدام کنند.

21302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا