تابلوی «شکوفه درختان سیب» اثر کلود مونه، نقاش مشهور فرانسوی در حراج کریستیز به حراج گذاشته می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت نیوز، این تابلو که مجموعه ای از درختان شکوفه در کنار بوته ها را به تصویر می کشد، در حراج آثار هنری قرن بیستم کریستی که 28 آبان ماه برگزار می شود، به حراج گذاشته می شود. قیمت این تابلو بین 7 تا 10 میلیون دلار برآورد شده است.

این نقاشی در حال حاضر متعلق به جامعه ای در شیکاگو است و رئیس آن نقاشی را در سال 1895 به قیمت 500 دلار خرید. ارزش این تابلو در اواخر دهه 1950 به 20000 دلار افزایش یافت و در سال 1985 ارزش آن 900000 دلار برآورد شد.

“کلود مونه” یکی او یکی از مشهورترین هنرمندان جهان است. این نقاش مشهور فرانسوی یکی از هنرمندانی بود که از محیط اطراف خانه اش به عنوان موضوع نقاشی هایش استفاده می کرد. «مونه» از طبیعت اطرافش برای خلق نقاشی هایی استفاده کرد که دید ما را نسبت به رنگ ها و مناظر تغییر می دهد.

مونه در نرماندی فرانسه بزرگ شد. او در همان محل به عنوان یک نقاش منظره شناخته می شد و در سال ۱۸۶۲ در آغاز راه خود به عنوان یک نقاش حرفه ای، در پاریس به تحصیل نقاشی پرداخت. او تصمیم گرفت سبک نقاشی در فضای باز را در پیش بگیرد و سرانجام در دهکده کوچک Giverny در فرانسه ساکن شد.

فضای آرام این مکان به «مونه» اجازه داد تا طبیعت را به بهترین شکل ببیند. “مونه” یکی او یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسه بود. او از سال 1883 تا زمان مرگش در سال 1926 به مدت 43 سال در خانه خود در گیورنی زندگی کرد.

روش نقاشی در فضای باز باعث شد مونه زمان زیادی را در باغ خود بگذراند. او از این فضای چشم نواز و سرسبز لذت می برد. این فضا به مکانی برای خلق برخی از معروف ترین نقاشی های او تبدیل شد. مجموعه نیلوفرهای آبی. این مجموعه شامل 250 نقاشی رنگ روغن بزرگ است که اکنون در گالری های سراسر جهان نگهداری می شود.

آثار مونه مظهر جنبش مردمی امپرسیونیسم در نظر گرفته می شود. «امپرسیونیسم» در حدود سال 1860 در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیستی مانند «مونه» بر ثبت لحظات زودگذر تمرکز کردند. این گروه از نقاشان سعی داشتند تا تغییرات نور و رنگ را در ساعات و هوای مختلف به تصویر بکشند. هدف در واقع ثبت یک لحظه خاص بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما