اخبار خودرو

انتشار اسنادی که ادعای وزارت صمت در مورد ثبت سفارش خودروها را رد می کند

انتشار اسنادی که ادعای وزارت صمت در مورد ثبت سفارش خودروها را رد می کند

ساعاتی پیش مدیرکل دفتر صنایع خودروسازی وزارت صمت اعلام کرد که مشکلی برای ثبت سفارش خودروهای وارداتی وجود ندارد. اما اکنون اسنادی در اختیار آخرین سایت خبری خودرو قرار گرفته که نشان می دهد این ادعای وزارت حریم خصوصی مردود است.

چند روز پیش جدیدترین رسانه خودرویی برای اولین بار اعلام کرد که از بیستم خرداد 1403 ثبت سفارش خودروهای صفر کیلومتر و لوازم یدکی متوقف شد. خوشبختانه با خبر شدیم که ثبت سفارش قطعات یدکی از سر گرفته شد و امکان واردات قطعات یدکی خودرو به کشور فراهم شد. اما هنوز امکان سفارش خودروهای وارداتی از شرکت های تجاری وجود ندارد. با این حال مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت امنیت مدعی است که ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف نشده است.

اینک نامه مدیر کل برای رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی روز اول مرداد 1403 نشان می دهد که نه تنها مشکلات مربوط به ثبت سفارش، تغییر ناگهانی قوانین، موانع عرضه ارز و … برطرف نشده است، بلکه این موارد همچنان وجود دارد و وزارت حریم خصوصی نیز پاسخی در این مورد نمی دهد. مسائل در این نامه ها اشاره شده است که تجار، تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای مختلف نسبت به اتفاقات رخ داده اعتراض دارند.

پیگیری های خبرنگار بازتاب آنلاین نشان می دهد که تا این لحظه (دوشنبه شب اول مرداد 1403) همچنان کد تعرفه واردات خودرو صفر کیلومتر برای بازرگانان غیرفعال است و شرکت های واردکننده خودرو نمی توانند سفارش جدیدی ثبت کنند.

در گزارش قبلی آخرین دستور، اعلام شد که با دستور سید علی لطفی زاده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر امنیت، ثبت سفارش انواع محصولات از جمله خودروهای صفر کیلومتر برای شرکت های تجاری انجام شده است. ثبت شده است. مختل شده است. اکنون نام این فرد در نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی خطاب به دادگستری استان تهران جهت پیگیری های بعدی قابل مشاهده است. البته این وزارتخانه در این نامه خواستار پیگیری این موضوع از سوی سازمان توسعه تجارت شده است. با این حال واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار لاست خودرو اعلام کردند که تعلیق ثبت سفارش از سوی مشاور ارشد وزیر صمت صادر شده و سازمان توسعه در چند وقت اخیر به دنبال حل این مشکل بوده است. و توانسته است سفارش تجهیزات را ثبت کند تا این لحظه قطعه یدکی را بازیابی کند.

این روزها وزیر صمت و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرنگار بازتاب آنلاین قول پیگیری و حل مشکل ثبت سفارش خودروهای وارداتی را دادند به طور کامل توسط نهادهای ذیربط پیگیری می شود و وزارت حریم خصوصی مشکلات را در هنگام اعلام گزارش ها انکار نمی کند.

انتشار اسنادی در رد ادعای وزارت حریم خصوصی در خصوص ثبت سفارش خودرو.
انتشار اسنادی که ادعای وزارت صمت در مورد ثبت سفارش خودروها را رد می کند

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا