اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

انتخاب رئیس جدید حماس / یحیی السنوار جانشین اسماعیل هنیه شد

“یحیی سنوار ” رئیس جدید حماس شد.

به گزارش عصرایران، حزب سیاسی – نظامی “جنبش مقاومت اسلامی” در فلسطین (حماس)، یحیی سنوار را به عنوان رئیس جدید خود اعلام کرد.

او جایگزین اسماعیل هنیه رئیس فقید حماس می شود که در سفر به تهران، در حمله انفجاری اسرائیل به محل اقامتش، به شهادت رسید.

یحیی السنوار، قوی ترین و مهمترین چهره حماس در غزه به شمار می رود.

 

یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید حماس انتخاب شد

سنوار تاکنون رهبر حماس در داخل غزه بود. وی از 10 ماه قبل تاکنون یعنی همزمان با حمله ارتش اسرائیل به غزه ، در برنامه های عمومی حاضر نشده است.

سنوار 61 سال دارد و رئیس دولت حماس در غزه است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود. وی تحصیلکرده زبان عربی از دانشگاه اسلامی غزه است.

ارتش اسرائیل، یحیی سنوار را عامل اصلی حمله 7 اکتبر 2023/ 15 مهر 1402 می داند. به همین دلیل، حذف او را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

اسماعیل هنیه رئیس سابق حماس

اسماعیل هنیه

سنوار در سال 1989 میلادی (1368 شمسی) از سوی دادگاه اسرائیل به 4 مرتبه زندان ابد به علاوه 25 سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از 22 سال زندان در سال 2011 در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل، آزاد شد. او در زندان ، زبان عبری را یاد گرفت.

وی از جمله رهبران سیاسی و نظامی حماس به شمار می آید. امریکا نام او در فهرست افراد تحت تعقیب فعالیت های تروریستی قرار داده است.

منطقه غزه، محل اصلی فعالیت های حماس است. به دنبال حمله نظامی اسرائیل به غزه در 10 ماه گذشته ،جنگ شدید میان نظامیان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس ادامه دارد.

 

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا