اگر رضا امینی شهردار اهواز را با رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مقایسه کنیم به نکات زیادی پی می بریم که در بیشتر موارد فقط نقل کرده ایم و قضاوت را به خوانندگان واگذار کرده ایم.
رضا امینی، شهردار فعلی اهواز در سال 1392 که خود را به عنوان رئیس شورای شهر اصفهان درآورده بود، خطاب به شهردار وقت اصفهان، آقای مرتضی سقائیان نژاد، گفت: شهرداری اصفهان خود را درگیر نمی داند. سمت امن.»
امینی در همین گفت و گو با بیان اینکه روند پاسخگویی شهردار به سوالات یا نظرات اعضای شورا باید طی یک روند منطقی و قانونی انجام شود، ادامه داد: سوال از مسئولان حرکتی پویا و مبارک و یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی و شهردار. او باید مسئول عملکرد و اعمال خود باشد.
امینی با بیان اینکه نظرات اعضای شورا باید مرجع قانونی داشته باشد، تاکید کرد: معتقدم در شورای چهارم ممکن است ده بار از شهردار سوال شود و حتی به مرحله استیضاح شهردار برسیم. پویایی بین مردم، جامعه و شورا است. همگرایی وجود دارد و جامعه خود را در لبه امنیت نمی بیند و مردم از طریق نمایندگان به مطالبات حقوق خود آگاه هستند. https://isna.ir/xdnHX4

رضا امینی شهردار اهواز در سال 1393 در جلسه استیضاح و عزل شهردار وقت اصفهان بار دیگر به عنوان رئیس شورای شهر اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: شهردار اصفهان علاوه بر پاسخ های قانع کننده در برخی موارد در مواردی اعضای شورا آسیب دیدند که به اتفاقات ناخوشایندی منجر شد و افکار عمومی را حساس و جریحه دار کرد و حتی جایگاه اصفهان به عنوان قلب فرهنگی و هنری کشور را زیر سوال برد.
امینی در عین حال در پاسخ به برخی از منتقدان که برکناری شهردار را یک اقدام سیاسی دانستند، گفت: این حرف ها طبیعی است. اما ما کار و وظیفه خاص خود را انجام می دهیم. شورای شهر بر کار شهرداری نظارت دارد و وکیل مردم در اداره شهر است. حالا هر چی میخوای اسمشو بذار در این مورد تخلفات شهردار ثابت شده و تصمیم با در نظر گرفتن همه جوانب گرفته شده و ربطی به سیاست ندارد. https://yun.ir/8mfrk4
جامعه ای که در 9 متولد شد خرداد تنها سه روز پس از برکناری شهردار قم، وی توسط شورای شهر اصفهان به ریاست رضا امینی استیضاح شد. یکی به یکی از مهم ترین شهرهای ایران تبدیل شد.
سوابق سقائیان نژاد، شهردار سابق اصفهان که توسط شورایی به ریاست رضا امینی مورد کیفرخواست قرار گرفت، دارای دکترای تخصصی مهندسی برق از دانشگاه ایالتی کنتاکی آمریکا، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و… علوم پزشکی اصفهان. او همچنان 8 سال شهردار قم است.

اما تنها جملاتی که در قسمت معارفه شهردار در سایت شهرداری اهواز نوشته شده است:

نام: رضا

نام خانوادگی: امینی

این همه مصاحبه برای اثبات چیست؟

شهردار اهواز: ایجاد شفافیت و شایسته سالاری منافع برخی را به خطر انداخته است.

شهردار اهواز تصریح کرد: نیاز به آرامش امیدوار کردن مردم است.

شهردار اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه: تمام تلاش شورا و شهرداری بر وحدت، تعامل و همدلی است.

شهردار اهواز: شهر نمی تواند میزان عوارض زیست محیطی را تغییر دهد

شهردار: بدون دعوت به اهواز نیامده ام/ ریشه مشکلات اخیر بیرون از شورای شهر است.

شهردار اهواز گفت: در ایران فضای کار برای فردی که معتاد به کار است بسیار زیاد است و من به اینجا نیامده ام که شرایطی را به مردم یا شورا تحمیل کنم که بازدهی نداشته باشد.

اکنون حرکتی که در برخی رسانه های به اصطلاح طرفدار کمونیست می بینیم با آنچه خود امینی به عنوان رئیس شورا گفته در تناقض است.

شهردار اهواز در واکنش به طرح برکناری شهردار از شورای شهر به رسانه ها گفت: این اتفاقات و اینکه هر از چند گاهی شایعات یا اقداماتی از سوی ذهن های خارج از شورای شهر مطرح می شود.

این تحرکات در برخی رسانه ها تا آنجا پیش رفت که سید علی پورموسوی، رئیس شورای شهر اهواز گفت: شهردار حرف های بی ربط و بدون سند علیه شورا می زند.
پس تعیین متولی برای روند استیضاح در شورا، خارج از شورا و حتی خارج… یعنی چه؟ آیا این حرکت نمایندگان شورا را سیاسی نمی کند؟

در بخشی دیگر از سخنان شهردار آمده است: یا مرگ یا شورا می تواند مرا از اهواز جدا کند مثل کودکی که صندلی را در دست دارد و نمی خواهد به توصیه بزرگترها برای پیاده شدن از آن گوش دهد و مدام تهدیدهای کودکانه می کند.
و چرا با اطمینان از ماندن صحبت می کند، اما در نهایت با مرگ یا تایید شورا تصمیم به ترک کشور می گیرد. این در حالی است که همان شورایی که امینی از آن به عنوان دلیل نهایی خروج خود از اهواز یاد کرد، جلسات متعددی با حضور 8 نفر از 13 عضو شورای شهر برای استیضاح وی برگزار کرده است، اما واقعا منظور امینی شهردار اهواز: کیست و چیست؟ نصیحت؟ ? آیا از هر 13 نفر 8 نفر اکثریت شورا را تشکیل نمی دهند یا منظور او اکثریت متفاوت است؟

عدم علاقه به نیامدن و شرایط سخت زندگی در اهواز تا مرز جدایی با مرگ یا تا زمانی که اعضای شورا تصمیم به خروج بگیرند.
به گفت و گوی رضا امینی با خبرگزاری فارس در 2 دی ماه مراجعه می کنیم آذر در ماه 1400 به چاپ رسیده است که لینک آن در زیر آمده است که در آن می فرماید: شرایط زندگی در اهواز برایم سخت است. شرط من این بود که شاید 50 نفر را با خودم بیاورم.
شهردار اهواز درباره انتصاب خودسرانه مدیران غیربومی گفت: هیچ تمایلی نداشتم که به اهواز بیایم و مسئولیت بر عهده بگیرم. به شورای شهر گفتم شاید 50 نفر را از اصفهان یا جاهای دیگر بیاورم. اگر شرایطم را قبول نمی کردند و نمی آمدم خوشحال می شدم.
گفت: شورایاری ها گفتند فعلاً چهار پنج نفر بیاور و اگر لازم شد بعداً بیاور. اما رودربایستی را کنار گذاشتم و گفتم نه. چون ترسی از انتخاب نشدن نداشتم بلکه خوشحال بودم. [نمی‌خواهد].
حالا چرا یا اعضای شورا، رضا امینی را که هیچ علاقه ای به آمدن به اهواز نداشت و تمام تلاشش را می کرد که نیامد را از کرسی شهرداری اهواز برکنار کنند؟ http://fna.ir/5hmun

شورای شهر 5 نفره یا 13 نفره
امینی هم اونجا یکی وی در سلسله مصاحبه های دیگری گفته است که نباید منافع شهر و مردم به خطر بیفتد و بیش از 50 لایحه در شورای شهر وجود دارد که هنوز به تصویب نرسیده است و این یعنی ضرر و بلاتکلیفی برای شهر. فوق العاده قابل تامل است
چرا شهردار اهواز فقط شورای شهر را حامی خود تعریف می کند چرا که این موضوع در مصاحبه هایش به وضوح مشهود است؟
چرا ایشان دلیل تشکیل نشدن جلسات شورای شهر اهواز را که به دلیل شرکت نکردن هوادارانش در این جلسات است، بیان نکرد؟
چرا معوقه لوایح و … به 8 نفر از 13 نفری که تا ثانیه آخر در تمام جلسات گذشته شورا حضور داشتند و منتظر حضور 5 نفر از حامیان ماندن شهردار برای برگزاری جلسه بودند، کشیده می شود؟
حالا کدام شخص یا افرادی گروگان می گیرند؟ خیلی جالبه.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *