اخبار روز

امیر کویت به تیر آخر رسید/ انحلال چهار ساله پارلمان

امیر کویت از انحلال مجلس (مجلس الامه) حداکثر به مدت 4 سال خبر داد.

به گزارش عصر ایران، بر اساس فرمان شیخ مشعل، امیر کویت، برخی از اصول قانون اساسی نیز تعلیق و برخی از اختیارات مجلس به طور موقت به امیر و دولت واگذار می شود.

شیخ مشعل، امیر کویت، تصمیم خود را در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد و گفت: اجازه نخواهم داد که از دموکراسی برای نابودی کشور استفاده شود و سرمایه های عمومی هدر نرود. هیچکس بالاتر از قانون نیست ما در حال اتخاذ تصمیم دشواری برای نجات کشور و نمایندگی از بهترین منافع آن هستیم.

اخیراً انتخابات برگزار شد، اما اپوزیسیون حکومت دوباره پیروز شد و اکثریت مجلس را به دست گرفت.

این امر پس از چندین سال اختلافات شدید بین دولت و مجلس رخ داد. در سال های اخیر به دلیل تشدید اختلافات میان مجلس و دولت، امیر مجلس را منحل کرد، اما بلافاصله انتخابات برگزار شد. این اولین بار از سال 86 است که مجلس برای مدت طولانی منحل شده و خبری از تاریخ جدید انتخابات نیست.

اختلافات و استیضاح های متعدد در 10 سال گذشته دوره کابینه را کوتاه کرده و مجلس را چندین بار منحل کرده است. بسیاری از برنامه های اقتصادی و توسعه ای کویت نیز به دلیل اختلافات بین پارلمان و دولت متوقف یا شکست خورد. مورد دوم مربوط به پروژه “مسیر توسعه” است که اروپا را از خاک ترکیه و عراق به خلیج فارس متصل می کند. کویت در این پروژه مشارکت ندارد. این حادثه انتقادات زیادی را در کویت برانگیخت.

کویت دارای انتخابات و پارلمانی با نظارت دولت و قدرت قانونگذاری است. پارلمان کویت یکی از قوی ترین پارلمان های منطقه است، اما امیر عالی ترین مقام و دارای بالاترین اقتدار و قدرت است.

پارلمان کویت

پارلمان کویت

پارلمان کویت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا