اخبار روز

امکان خوداظهاری برای کارکنان فاقد بیمه فراهم شد

به منظور تسهیل در ارائه خدمات و گسترش پوشش بیمه ای و همچنین حفظ حقوق بیمه ای کارگران، امکان خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی در سامانه خدمات غیرحضوری فعال شده است. سازمان به آدرس es.tamin.ir و اپلیکیشن «تامین من».

کمیسر بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای گسترش پوشش بیمه ای و جلوگیری از فرار بیمه ای و آسیب احتمالی به حقوق بیمه ای کارگران؛ سامانه گزارش اجباری این سازمان و اپلیکیشن تامین من بستر لازم را برای خوداظهاری فراهم کرده و بیمه شدگان و کارفرمایان در سراسر کشور می توانند از مزایای این خدمت بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، محمد محمدی دسترسی آسان به خدمات این سازمان و ارائه درخواست خدمات بدون نیاز به مراجعه به شعب را یکی از رویکردهای کلیدی مورد توجه در این سازمان برشمرد و افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات خدمات و برقراری پوشش بیمه ای و همچنین به منظور حفظ حقوق بیمه ای کارگران، امکان خوداظهاری و ثبت درخواست برای افراد فاقد گزارش بازرسی در سامانه خدمات آفلاین سازمان به نشانی es.tamin.ir فعال شده است. و اپلیکیشن “Tamin Man”.

وی ادامه داد: با این اقدام فردی که در کارگاهی شاغل است و هنوز جزو بیمه شدگان کارگاه نیست می تواند با تماس با این سامانه درخواست بیمه خود را ارائه و از مزایای بیمه ای بهره مند شود. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت برای انجام بازرسی به کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست از طریق پیامک به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین بیمه شدگانی که در کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند می توانند برای مشاهده کلیه چک های بیمه ای انجام شده و نام بردن در حین انجام این چک ها و همچنین در صورت وجود تفاوت حقوق، نوع چک با سامانه موسسات بیمه اجتماعی تماس بگیرند. فعالیت و سابقه خدمت می توانند جهت تایید در سامانه خدمات غیبت تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

مسئول بیمه سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کارفرمایان امکان مشاهده نتایج گزارش بازرسی کارگاهی را در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان دارند، گفت: با توجه به مفاد ماده 47 قانون تامین اجتماعی کارفرمایان می توانند نتیجه گزارش بازرسی کارگاه یا کارگاه های خود را توسط شما با سامانه خدمات حضوری این سازمان مشاهده و در صورت اعتراض به صورت غیر حضوری درخواست خود را در سامانه مذکور ثبت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا