اخبار روز

امکان خرید آنلاین با کارت اعتباری در اسنپ مارکت وجود داشت

طراحی محصول الکترونیکی توسط خرداد این ماه با هدف مهار تورم با حفظ سبد غذایی مردم اجرا شد. بر اساس این طرح خانوارهای مشمول یارانه می توانند در 90 هزار بازدید 11 غذای اصلی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، شکر و برنج را خریداری کنند. مغازه ها. متصل به طرح کاتالوگ الکترونیک و خرید با اعتبار یارانه دریافتی.

طبق اخبار منتشر شده در وبلاگ اسنپ مارکتدر حال حاضر امکان خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت در طرح الکترونیک کالابرگ وجود دارد و تمامی 41 میلیون نفری که در طرح تشویقی الکترونیک کالابرگ حضور دارند می توانند خرید خود را در این فروشگاه انجام دهند.

طرح کاتالوگ الکترونیک تا قبل از شهریور ماه فقط برای دهک های یکم تا سوم درآمدی قابل اجرا بود و افراد این گروه می توانستند با استفاده از اعتبار یارانه ای خود خرید کنند. بیرون از شهریور امسال دهک های چهارم و پنجم درآمدی نیز مشمول طرح صورتحساب الکترونیک شدند. بر این اساس اگر خانوارهایی که یارانه آنها 400 هزار تومان است، 200 هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید اقلام تعریف شده در طرح کاتالوگ الکترونیکی کنند، 120 هزار تومان امتیاز تشویقی به مانده یارانه خود اضافه می شود. به این ترتیب یارانه آنها بین 400 تا 520 هزار تومان خواهد بود.

این طرح دو هدف مهم دارد: هدف اول افزایش قدرت خرید مردم و تامین مایحتاج اولیه تغذیه روزانه و هدف دوم تثبیت قیمت کالاهای اساسی مندرج در طرح به مدت یکسال و حفظ ارزش یارانه ای است. به این ترتیب اگر قیمت این کالاها تحت تاثیر تورم افزایش یابد، مبلغ تشویقی 120 هزار تومانی افزایش می یابد و پس از آن قیمت تمام کالاها تا پایان سال 1402 ثابت می ماند و دولت مابه التفاوت را پوشش می دهد. در جدول زیر قیمت ثابت این اقلام و قیمت فعلی آنها در بازار را مشاهده می کنید:

نام محصول

یکی

قیمت ثابت تا پایان سال (تومان)

میانگین قیمت فعلی در بازار (تومان)

کمک به ازای هر نفر و ماه

شیر بدون چربی بطری شده

لیتر

۱۸۰۰۰

۳۰۰۰

3 لیتر

پنیر UF

بسته بندی 400 گرمی

۳۷۰۰۰

۴۸۰۰۰

1 بسته

ماست کم چرب

2.5 کیلو

۴۹۸۰۰

۶۵۰۰۰

1 دبه

تخم مرغ

کیلو

۴۲۰۰۰

۶۳۰۰۰

1 کیلو

گوشت مرغ (ماشین آلات)

کیلو

۶۰۰۰۰

۹۰۰۰۰

2 کیلو

روغن مایع

بسته بندی 810 گرمی

55000

۷۰۰۰۰

1 بسته

پاستا

بسته 700 گرمی

۱۸۰۰۰

۴۰۰۰۰

1 بسته

برنج

کیلو

4000

۶۰۰۰۰

2 کیلو

کندوشکار

کیلو

۲۳۰۰۰

۵۷۰۰۰

5/. کیلو

لوبیا

کیلو

۳۰۰۰۰

۶۰۰۰۰

1.2 کیلو

گوشت منجمد (گوساله)

کیلو

18000

۳۴۵۰۰۰

5/. کیلو

نحوه استفاده از فاکتور الکترونیکی هنگام خرید آنلاین

در حال حاضر 12 فروشگاه زنجیره ای و بیش از 110 هزار فروشگاه کوچک به سامانه کاتالوگ الکترونیک متصل هستند اما تنها فروشگاه اینترنتی متصل به سامانه کاتالوگ الکترونیک اسنپ مارکت است که روند خرید خانوارها را بسیار ساده کرده است.

برای استفاده از اعتبار کالابرگ برای خرید آنلاین، ابتدا باید اپلیکیشن اسنپ مارکت را دانلود کنید. پس از دانلود و ورود به اپلیکیشن، می توانید اقلام مورد نظر خود را از میان محصولات موجود در طرح انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کنید. پس از تکمیل خرید باید در مرحله پرداخت گزینه “استفاده از محصول” را انتخاب کنید. برای تکمیل خرید خود در اسنپ مارکت به یک رمز عبور یکبار مصرف 8 رقمی نیاز دارید. برای دریافت این کد می توانید اپلیکیشن خود (شبکه اعتباری ملی) را بر روی گوشی خود نصب کنید یا کد پیامک USSD ارسالی از شماره 1463*500*# را وارد کنید. در صورت دانلود اپلیکیشن “شما” می توانید از امتیاز اعتباری و میزان آن نیز مطلع شوید.

از آنجایی که قبض الکترونیکی از طریق کد کشوری سرپرست خانوار واریز می شود، می توانید هنگام خرید اینترنتی از هر کدام از کارت اعتباری سرپرستان خانوار استفاده کنید. این امکان برای خانوارها وجود دارد که از اعتبار یارانه ای خود به صورت نقدی استفاده کرده و آن را صرف خرید کالاهای دیگر کنند. بنابراین استفاده از قبض الکترونیکی کاملا اختیاری و اختیاری است و خانوارها نیز می توانند در هنگام خرید از اسنپ مارکت، یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار قبض خود استفاده کنند.

منبع: اسنپ ​​مارکت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا