اخبار خودرو

امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شد

امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگوی زنده در فضای مجازی از ارائه مجدد امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی خبر داد.

چند روز پیش آخرین سایت خبری خودرو برای اولین بار اعلام کرد که از 20 خرداد 1403 ثبت سفارش جدید خودروهای وارداتی متوقف شد. رصد این رسانه نشان داد که مشاور عالی وزیر صلح از دستور توقف ثبت نام بسیاری از کالاهای وارداتی از جمله خودرو و قطعات یدکی خبر داده است. پس از چند روز امکان ثبت سفارش قطعات خودرو فراهم شد. اما همچنان اخباری از سفارش های جدید خودروهای وارداتی به گوش می رسد. نبود.

حالا چند روز بعد رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که درخواست ثبت سفارش 600 میلیون یورویی خودروهای وارداتی اعلام شده و تا ساعاتی دیگر شرکت های واردکننده خودروهای صفر کیلومتر می توانند ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی

به گفته مهدی ضیغمی، در حال حاضر بیش از دو میلیارد یورو ثبت سفارش خودروهای وارداتی فعال است. اکنون پس از چند هفته سامانه ثبت سفارش خودروهای خارجی صفر کیلومتر بازگشایی می شود و شرکت های واردکننده می توانند واردات خودروهای جدید را آغاز کنند. به این ترتیب چالش اصلی در واردات خودروهای صفر کیلومتر خارجی برطرف شده و به زودی موج جدیدی از محصولات وارداتی وارد بازار خودرو کشور خواهد شد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت، از فردا امکان ثبت سفارش بیش از 30 هزار خودروی وارداتی وجود دارد. همچنین فرض بر این است که در مراحل بعدی سهمیه ارزی به واردکنندگان خودرو اختصاص یابد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا