اخبار روز

چگونه در واتساپ بدون نصب نرم افزار آن پیام ارسال کنیم؟

به گزارش منیبان، به نقل از WaBetaInfo، اگرچه این صفحه همچنان خالی است، اما وجود آن نشان از آماده شدن قابلیتی در واتس اپ برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا دارد.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا شش شرکت بزرگ فناوری را به عنوان دروازه بان بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه معرفی کرد و تنها چند روز بعد، همانطور که برای اولین بار توسط WABetaInfo گزارش شد،  نسخه بتای جدید واتس‌اپ دارای صفحه جدیدی به نام چت‌های شخص ثالث شد که اولین نمونه از چارچوب قانونی جدید اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

این صفحه جدید در نسخه توسعه اپلیکیشن واتس اپ اندروید دیده شده است و بخش جدیدی جدا از بخش صندوق ورودی پیش فرض واتس اپ است. در حال حاضر، چیزی برای دیدن وجود ندارد، اما هدف این است که WhatsApp به کاربر اجازه دهد یک منوی اختصاصی را برای مشاهده پیام‌های دریافتی از افراد با استفاده از سایر برنامه‌های پیام‌رسان باز کند.

زمانی که اتحادیه اروپا از شش نگهبان، از جمله آلفابت، آمازون، اپل، بایت دنس، متا و مایکروسافت نام برد، فهرست را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که هر کدام شامل سرویس‌های اصلی پلتفرم هستند. به همین دلیل، برخی از شرکت ها در لیست های متعدد ظاهر شدند. به عنوان مثال، گوگل که چندین سرویس را اجرا می کند، ممکن است دروازه بان سرویس هایی باشد که شامل چندین سرویس مانند Google Maps، Google Play، Google Shopping است، اما سیستم تحویل تبلیغات، مرورگر وب کروم، سیستم عامل اندروید، جستجو و پلت فرم این شرکت همچنین به شما امکان می دهد ویدیوهای یوتیوب را به اشتراک بگذارید.

شرکت متا (شرکت مادر واتس‌اپ) هم در دسته‌های مختلفی قرار گرفته است. این شرکت دو شبکه اجتماعی بزرگ فیس بوک و اینستاگرام، سرویس واسطه‌گری متا مارکت‌پلیس و یک پلتفرم تبلیغاتی را اداره می‌کند. علاوه بر این سرویس‌ها، متا در یک شاخه، پیشرو است و آن هم اپلیکیشن پیام‌رسان است.

اتحادیه اروپا در سال 2022 اعلام کرد که قابلیت همکاری پلتفرم های پیام رسان یکی از الزامات اصلی خدمات پیام رسانی شرکت های اینترنتی است که دروازه بان محسوب می شوند. یعنی افرادی که از سیگنال، تلگرام یا اسنپ چت استفاده می کنند می توانند بدون نیاز به داشتن حساب واتس اپ یا مسنجر برای کاربران واتس اپ و مسنجر پیام ارسال کنند.

تغییرات مشاهده شده در آخرین نسخه بتا واتس اپ از همین موضوع نشات می گیرد. تیم توسعه واتس اپ کار بر روی تعامل را آغاز کرده است زیرا متا زمان زیادی برای اضافه کردن پشتیبانی از پیام رسان های دیگر ندارد. نگهبانان شش ماه فرصت دارند تا الزامات اتحادیه اروپا را برآورده کنند و قابلیت همکاری باید تا مارس 2024 عملیاتی شود.

به گفته TechCrunch، پروتکل پیام رسانی iMessage اپل بخشی از سرویس پیام رسانی اصلی نیست. اپل اعلام کرده است که سرویس پیام رسانی این شرکت به زیر سقف بیش از 45 میلیون کاربر نمی رسد تا مشمول این الزام شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا