اخبار روز

امکان اجرای مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» 1403


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، محمدصادق غلامی; مشاور و رئیس دبیرخانه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث افزایش سن بازنشستگی در هفتم تدوین شد. مجلس آن را تصویب و به شورای نگهبان ارجاع داد و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این موضوع است.

وی با اشاره به تناسب و سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه گفت: در خصوص این موضوعات بین مشمولان از جمله بیمه شدگان، کارفرمایان، صندوق ها، دولت و … اختلاف نظر وجود دارد و در حال تلاش هستند. برای اجرای قانون با حداکثر کیفیت و همفکری، اول سال 1403 همزمان با اجرای برنامه هفتم توسعه، موضوع افزایش سن بازنشستگی اجرا می شود، البته این موضوع و تکمیل آن بستگی دارد با بررسی های شورای نگهبان و شورای سنجش رفاه و با افزایش سن بازنشستگی افزایشی در حق بیمه نخواهیم داشت و ثابت می ماند.

مشاور و رئیس دبیرخانه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: اگر افراد بر اساس مصوبه مجلس 28 تا 30 سال سابقه کار داشته باشند، افزایش سن بازنشستگی نخواهند داشت، اما افراد با 15 سال سابقه کار حداکثر 5 سال در سن بازنشستگی خواهند داشت.

غلامی در ادامه به ادغام صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: در کشورهایی مانند ترکیه 3 صندوق بازنشستگی فعال نیستند اما در کشور ما حدود 18 صندوق بازنشستگی فعال است که اکثر آنها دارای عدم تعادل مالی هستند. البته این موضوع به معنای ورشکستگی نیست، بلکه به این معناست که تعهدات به اعضا به اندازه سهم منابع نیست و ادغام صندوق های بازنشستگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، حتی اگر کار سختی باشد.

وی در خصوص بدهی دولت به تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در این زمینه بین دولت و تامین اجتماعی اختلاف نظر وجود دارد و به نظر می رسد بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از 700 هزار باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا