اخبار روز

امنیت تلفن های همراه سامسونگ در خطر است

برای مثال گوگل نبود سازنده هشدار داده است که یکی از ویژگی های امنیتی کلیدی در گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ می تواند کاربران را در معرض حملات امنیتی و نقض داده ها قرار دهد و منجر به کلاهبرداری شود.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از زومیت، بر اساس بیانیه گوگل، کلاهبرداران می توانند برای ساخت شبکه های 4G و 5G خود از دستگاه های شبیه سازی دکل های سلولی که با نام های دیگری مانند False Base Station یا Stingray نیز شناخته می شوند، استفاده کنند. شما می توانید این شبکه ها را به گونه ای سفارشی کنید که شبیه شبکه های فعلی باشند. در این شرایط، این امکان وجود دارد که تلفن ها در حال اتصال به شبکه های جعلی باشند، زیرا شبکه واقعی را نمی توان از شبکه جعلی تشخیص داد. پس از اتصال، مجرمان این دستگاه ها را مجبور می کنند تا با شبکه 2G شبیه سازی شده خود ارتباط برقرار کنند.

شبکه 2G فاقد بسیاری از اقدامات امنیتی است که شبکه های 4G و 5G ارائه می کنند. مجرمان از طریق سوء استفاده از نبود همین ویژگی‌های امنیتی می‌تواند پیام‌های متنی اسپم را به این دستگاه‌ها ارسال کند که مبنایی برای فریب کاربران و در نتیجه کلاهبرداری و سوء استفاده قرار می‌گیرد. مجرمان همچنین می توانند اطلاعات افراد را با جاسوسی از ارتباطات آنها به سرقت ببرند.

گوگل از کاربران می خواهد که برای جلوگیری از حملات امنیتی و حریم خصوصی، شبکه 2G را در دستگاه های اندرویدی خود غیرفعال کنند. به گفته این شرکت، از زمان عرضه اندروید 12، گزینه غیرفعال سازی شبکه 2G در اختیار کاربران قرار گرفته است.

متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از انتشار قابلیت غیرفعال کردن شبکه های 2G در سیستم عامل اندروید، گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ هنوز چنین گزینه ای را ارائه نمی دهند. هیچ یک از حالت های شبکه ای که سامسونگ در دستگاه های خود ارائه می دهد، امکان غیرفعال کردن شبکه 2G را ندارد.

نبود ویژگی غیرفعال کردن شبکه 2G در گوشی سامسونگ و تبلت سامسونگ، کاربران این دستگاه ها را در برابر حملات مذکور و در نتیجه کلاهبرداری و فریب آسیب پذیر می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، امیدواریم سامسونگ به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای همه دستگاه‌های گلکسی خود منتشر کند و به کاربران این امکان را بدهد که شبکه 2G را غیرفعال کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا