اخبار روز

امضای قرارداد جدید ایران و آمریکا باعث تغییر قیمت دلار در تهران است!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، اگرچه گزارش های میدانی حکایت از نزول دلار به کانال پایین تری دارد، اما تحلیل روند قیمتی هفته گذشته در بازار ارز حکایت از افزایش 112 تومانی قیمت دلار دارد.

دیروز هر دلار آمریکا با 251 تومان کاهش در بازار وارد کانال 48 هزار تومان شد و روی 48 هزار و 916 تومان متوقف شد.

سایه توافق نفتی در بازار ارز

برخی از فعالان بازار بر این باورند که قیمت دلار در بازار دیروز تحت تاثیر بیانیه بلومبرگ درباره توافق نفتی ایران و آمریکا یک کانال عقب‌نشینی کرد.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که اگرچه ایران و ایالات متحده همچنان بر سر برنامه هسته ای با هم فاصله دارند، اما به نظر می رسد که آنها بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده اند.

بلومبرگ گزارش داد که در هفته‌های اخیر شاهد توافق تهران و واشنگتن در مورد تبادل زندانیان با دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و کاهش غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران بوده‌ایم. علاوه بر این، دو کشور بر سر فروش نفت ایران به توافقاتی دست یافته اند. از این نظر، مقامات آمریکایی به طور ضمنی اذعان کرده اند که برخی تحریم های مربوط به فروش نفت ایران را لغو کرده اند و تهران نیز از افزایش بی سابقه تولید نفت در پنج سال گذشته خبر داده است.

پیام بریکس به بازار

این در حالی است که به نظر می رسد خبر عضویت ایران در برجام (گروه بین المللی به رهبری برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) باعث کاهش محدود قیمت دلار شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی عضویت ایران در این گروه بین المللی را فرصتی برای دلار زدایی از واردات کالاهای اساسی می دانند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا